;
Arama

İki Milyar Nüfuslu Z Kuşağının Etkisi Katlanarak Artıyor

Bugün dünya genelinde 1990'lı yılların ortaları ve 2010'lu yılların başları arasında doğan yaklaşık 2 milyar kişi Z kuşağının bir parçası. Tarihteki en geniş nüfusa sahip nesil olarak şimdiden kayıtlara geçen bu yeni kuşağı, herkes çok merak ediyor ve anlamaya çalışıyor. Araştırmalar ülkemizde Z kuşağı gençlerin yüzde 57’sinin geleceğine, eğitimine ve kariyerine yönelik planlar yaptığını gösteriyor.

09 Ekim 2024, 16:46

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve EEMEA E-Ticaret Bölge Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, dünyada Z kuşağı nüfusunun yüzde 50'sinin farklı etnik kökenlere sahip olduğunu söyledi. Erdoğan, Avrupa nüfusunun yüzde 17’sini, Kuzey Amerika nüfusunun yüzde 20’sini, Güney Amerika nüfusunun yüzde 25’ini, Asya Pasifik nüfusunun yüzde 24’ünü, Orta Doğu & Kuzey Afrika nüfusunun yüzde 27’sini ve Afrika nüfusunun yüzde 32’sini Z kuşağı bireyler oluşturuyor" dedi. 

Z kuşağı değer sisteminin 4 temel trendi var

Z kuşağı, sahip olduğu farklı değerlerle de dikkat çekiyor. Didem Şekerel Erdoğan, Z kuşağı değer sisteminin 4 temel trendi olduğunu vurguladı. Erdoğan, bu trendleri ise bireysellik, ahlaki değerler, esneklik ve iyi yaşam olarak açıkladı.

Sosyal medyada zaman geçirmeyi tercih ediyorlar

Dijital dünyanın ilk gerçek yerlileri olarak da tanımlanan Z kuşağı gençler, sosyal medyada zaman geçirmeyi tercih ederken, influencer olarak ifade edilen sosyal medya ünlülerini takip etmekten ve dijital dünyadaki canlı etkinliklere katılmaktan da keyif alıyor. NielsenIQ Türkiye Tüketici & Pazarlama İçgörüleri Direktörü Nur Serenli “Ülkemizde Z kuşağı bireyler, günde ortalama 5 saatlerini internette geçiriyor. Yine Z kuşağı gençler, sosyal medya kullanıyor ancak kendileri ile ilgili paylaşım konusunda da temkinli davranıyor.” şeklinde konuştu. NielsenIQ’nun araştırmasına göre  “Düşündüğüm, hissettiğim ya da yaptığım her şeyi sosyal medya ortamında paylaşırım.” diyen Z kuşağı bireylerin oranı yüzde 25, “Sosyal medyada paylaşım yapmıyorum.” diyenlerin oranı ise yüzde 30… Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 45’i ise “Sosyal medyada paylaşacağım şeylerle ilgili önceden iyice düşünürüm.” diyor. 

Nur Serenli (solda), Didem Şekerel Erdoğan (sağda)

Z kuşağının etkisi katlanarak artıyor

Araştırma, Z kuşağının etkisinin de katlanarak arttığını, Z kuşağı bireylerin diğer Z kuşağı bireyler üzerinde de etki sahibi olduğunu gösteriyor. Didem Şekerel Erdoğan bu konu hakkında şu bilgiyi paylaştı; “Z kuşağı gençlerin yüzde 66’sı, herhangi bir şeyi satın alma kararı vermeden önce, ürünler hakkında yaşıtlarının ve diğer tüketicilerin yaptığı puanlamaları ve yorumları dikkate alıyor. Yine yüzde 68’si ise yeni ürünleri ailelerine ve arkadaşlarına öneriyor.” Özellikle yeni dönemde dijital raf analitiğinin ön plana çıktığına da değinen Erdoğan; markaların aranma, bulunurluk ve görünürlük metriklerini yakından ve düzenli takip ederek aksiyon almalarının başarılı büyüme yolculuğunda önemli bir faktör olduğuna vurgu yaptı.

Türkiye’de Z kuşağı gençlerin yüzde 57’si gelecek için plan yapıyor

Gerçekleşen araştırma, ülkemizde Z kuşağı gençlerin yüzde 57’sinin geleceğine, eğitimine ve kariyerine yönelik planlar yaptığını gösteriyor. Didem Şekerel Erdoğan, araştırmaya göre ülkemizde Z kuşağı gençlerin; kendi ayaklarının üstünde durabilmek, iyi bir eğitim almak, kendi işlerini kurmak, sevdikleri işi yapmak, mesleklerinde yükselebilmek, iyi bir işte çalışmaya başlamak, farklı bir ülkede çalışmak, farklı bir şehirde çalışmak ve çok çalışmadan para kazanmak istediklerini söyledi. 
 


"Haberler" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Koç Holding Kurumsal İletişim Direktörü Burçun İmir oldu

    Koç Holding Kurumsal İletişim Direktörü Burçun İmir oldu

  • Bodrum'da Sarı Yaz hareketliliği: Otellerdeki doluluk yüzde 80'e ulaştı

    DHA
    Bodrum'da Sarı Yaz hareketliliği: Otellerdeki doluluk yüzde 80'e ulaştı

  • Yasemin Özilhan ile İzzet Özilhan boşandı

    Yasemin Özilhan ile İzzet Özilhan boşandı

  • İpek Kıraç'tan babası için doğum günü mesajı

    İpek Kıraç'tan babası için doğum günü mesajı

  • TÜİK: Ar-Ge faaliyetlerine yönelik vergi teşviki yüzde 78,6 arttı

    TÜİK: Ar-Ge faaliyetlerine yönelik vergi teşviki yüzde 78,6 arttı

  • EVSİD: İhracatta mesafe değil kârlılık öncelikli

    Ahmet Bal
    EVSİD: İhracatta mesafe değil kârlılık öncelikli

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dolar milyarderi Türkler