;
Arama

Hızlı tüketim ürünlerine harcamalar 2024'te yüzde 67 artış gösterdi

Ipsos'un 2024 yılına ait yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre, hanelerin hızlı tüketim ürünleri harcaması geçen yıla kıyasla yüzde 67 oranında artış gösterdi. Rapora göre, haneler her 100 TL'sinin 83'ünü gıda ve içeceğe harcıyor.

25 Şubat 2025, 14:32

Pandemi sonrası düşüşe geçen alışveriş sıklığı 2024'te tekrar artışa geçti. Araştırma raporuna göre, haneler 2024 yılında her hafta yaklaşık 4 kez, yılda ise toplamda 219 defa alışverişe gittiler. Geçen yıla göre 17 kez daha fazla alışveriş yapıldığı belirtiliyor.

Alışveriş sıklığındaki artışla birlikte, haneler her seferinde geçen yıla oranla yaklaşık yüzde 50 daha fazla harcama yaparak, her alışverişte ortalama 229 TL ödediler.

Hanelerin en büyük harcama kalemleri

Ipsos araştırmasının verilerine göre, haneler her 100 TL'lik harcamalarının 83 TL’sini gıda ve içecek ürünlerine, 9 TL’sini kişisel bakım ürünlerine ve 8 TL’sini ise ev bakım ürünlerine ayırdılar. Gıda ve içecek kategorisinde ise, et ve et ürünleri, atıştırmalıklar ve içecekler en çok büyüyen kategoriler arasında yer aldı.

Gıda-içecek kategorilerinde sadece enflasyon etkisiyle değil, aynı zamanda alım miktarlarının arttığı gözlemlendi. Gıda dışı kategorilerde ise en yüksek harcama artışı temizlik ürünlerinde yaşanırken, en düşük artış ise kağıt ürünlerinde görüldü.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok