Genç CEO Ataberk Özaydın’ın Z kuşağına ilham veren Makromusic hikayesi
Ataberk Özaydın 2019’da Facebook üzerinden (şimdiki adıyla Meta) yabancı bir kadınla konuşurken sohbetin bir süre sonra tıkandığını fark etti. Yeni flörtünün Spotify sayfasına bakan Özaydın, “Müzik üzerinden sohbet akmaya başladı ve o soğukluk gitti. Sonra ben dedim ki ‘Bu benim işime yarıyorsa başkalarının da işine yarayabilir’ ve ortaya Makromusic fikri çıktı.”
O dönem ufak çaplı bir girişimci olan Ataberk Özaydın bunun bir iş modeli olabileceğini düşündü. Üç arkadaşına müzik üzerinden eşleştirme yapma projesinden bahseden Özaydın, Atakan Gülbahar, Aybars Göçerler ve Altan Özlü’yle birlikte uygulamanın temellerini İstanbul Teknik Üniversitesi kampüsündeki bir pizzacıda attı. Daha önce web tabanlı girişimlerde bulunan ekibin uygulama geliştirme deneyimi olmadığından önce uygulama yazılımını öğrendiler. Dört aylık bir çalışmanın ardından Makromusic’in ilk versiyonu Nisan 2020’de yani Covid-19 pandemisi döneminde piyasaya sürüldü.