;
Arama

Genç CEO Ataberk Özaydın’ın Z kuşağına ilham veren Makromusic hikayesi

Makromusic klasik ‘Dating’ uygulamalarına müzikle boyut ekledi. Beş yılda 10 milyon indirme ve 15 milyon dolar değerlemeye ulaşan uygulamanın alametifarikası sadece sağa kaydırmak değil.

06 Ağustos 2025, 08:00
Genç CEO Ataberk Özaydın’ın Z kuşağına ilham veren Makromusic hikayesi
Fotoğraf: Ergun Candemir

Ataberk Özaydın 2019’da Facebook üzerinden (şimdiki adıyla Meta) yabancı bir kadınla konuşurken sohbetin bir süre sonra tıkandığını fark etti. Yeni flörtünün Spotify sayfasına bakan Özaydın, “Müzik üzerinden sohbet akmaya başladı ve o soğukluk gitti. Sonra ben dedim ki ‘Bu benim işime yarıyorsa başkalarının da işine yarayabilir’ ve ortaya Makromusic fikri çıktı.” 

O dönem ufak çaplı bir girişimci olan Ataberk Özaydın bunun bir iş modeli olabileceğini düşündü. Üç arkadaşına müzik üzerinden eşleştirme yapma projesinden bahseden Özaydın, Atakan Gülbahar, Aybars Göçerler ve Altan Özlü’yle birlikte uygulamanın temellerini İstanbul Teknik Üniversitesi kampüsündeki bir pizzacıda attı. Daha önce web tabanlı girişimlerde bulunan ekibin uygulama geliştirme deneyimi olmadığından önce uygulama yazılımını öğrendiler. Dört aylık bir çalışmanın ardından Makromusic’in ilk versiyonu Nisan 2020’de yani Covid-19 pandemisi döneminde piyasaya sürüldü.


"Dergi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi