Forbes Top Creators 2025: En zengin influencer’lar
2025 yılında, içerik üreticileri medya ve eğlence sektörlerinin kurallarını yeniden yazmaya devam ediyor. MrBeast’in realty show tarzındaki yarışma programı Amazon’da izlenme rekorları kırdı. Alex Cooper, Matt Rife ve Jake Shane, kapalı gişe canlı performanslarla salonları doldurdu. TikTok yıldızı Addison Rae, hit olan bir pop albümü çıkardı. Komedyenler Adam W ve Hannah Stocking’in her birinin, Saturday Night Live’dan (SNL) daha fazla takipçisi var. Öte yandan Dhar Mann, Rhett & Link ve Alan Chikin Chow artık kendi prodüksiyon stüdyolarını işletiyor. Sosyal medyanın ana akıma geçişine başka kanıt mı lazım? YouTube, bu yıl kullanıcılarının çoğunun videoları evde TV ekranında izlediğini açıkladı. Şirketin paylaştığı verilere göre televizyon ekranında bir milyar saatlik YouTube videosu izleniyor.
Fenomenlere takipçilerle birlikte para da akın ediyor. Goldman Sachs’ın Teknoloji Araştırmaları eş başkanı Eric Sheridan, “İçerik üreticileri için özel yatırım ortamı şimdiye kadar gördüğüm en güçlü seviyede. Doğrudan yaratıcı markalara, yaratıcı şirketlere ve içerik üreticilerinin işlerini büyütmelerine yardımcı olan özel araç şirketlerine büyük yatırımlar yapılıyor” dedi.
Bu yatırımlar karşılığını veriyor. Bu yıl Instagram, TikTok ve YouTube’da en zengin 50 içerik üreticisinin toplam geliri tahmini 853 milyon dolar oldu. Böylelikle 2024’teki rekor seviye yüzde 18 oranında aşılmış oldu. Üstelik bu rakama, yaratıcıların atıştırmalık, giyim, gazlı içecek ve alkol markalarıyla yaptığı hisse ortaklıkları dahil değil. İçerik pazarlama şirketi Influential’ın kurucusu ve CEO’su Ryan Detert, Forbes işbirliğiyle hazırlanan bu liste hakkında, “Gelecek yıl influencer pazarlama bütçesinin 50 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu para, artık yeni medya kanalları olan içerik üreticilerinin ellerine geçiyor” dedi.
Hayran kitleleri de büyümeye devam ediyor. 2025 yılında listede yer alan içerik üreticileri toplamda 3,4 milyar takipçiye ulaştı. Bu geçen yıla göre yüzde 24’lük bir artış anlamına geliyor. Üstelik rekabet çok çetin. Goldman Sachs, şu anda dünya çapında 67 milyon içerik üreticisi olduğunu ve bu sayının 2030’a kadar yaklaşık 107 milyona çıkacağını tahmin ediyor.
Yapay zeka etkisiyle içerikler daha hızlı üretilecek
Yapay zeka araçları piyasayı doldurdukça, içerik üretiminin hem ölçeği hem de kalitesi artacak. Çünkü gelişmiş düzenleme ve hedefleme yazılımları sayesinde içerik üreticileri daha ucuza, daha hızlı ve daha kaliteli videolar üretebilecek. İçerik üretici ekonomisinde tükenmişlik ciddi bir sorun ve yeni yazılımlar bu günlük yıpratıcı tempoyu daha katlanılabilir hale getirebilir. Goldman Sachs’tan Sheridan, “Yapay zekâ araçları bana izleyici kitlemi söyleyebilir, içerikleri nasıl daha hızlı üreteceğimi anlatabilir ve içerik üretiminin önündeki engelleri azaltarak pazara çıkış süremi kısaltabilir. Bu içerik üretici ekonomisi için büyük bir rahatlama” diye konuştu.
Sosyal medya yıldızları birçok farklı isimle anılsa da (içerik üreticisi, influencer, podcast yayıncısı, vlogger vb.), bu güçlü yeni medya nesli için en doğru tanım girişimci.
En zengin 10 içerik üreticisi:
MrBeast
Kazanç: 85 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 634 milyon
Dhar Mann
Kazanç: 56 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 137 milyon
Jake Paul
Kazanç: 50 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 79 milyon
Rhett & Link
Kazanç: 36 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 33,8 milyon
Alex Cooper
Kazanç: 32 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 15 milyon
Charli D’Amelio
Kazanç: 23,5 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 216 milyon
Matt Rife
Kazanç: 50 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 42 milyon
Mark Rober
Kazanç: 25 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 80 milyon
Druski
Kazanç: 14 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 25 milyon
Khaby Lame
Kazanç: 20 milyon dolar
Toplam takipçi sayısı: 258,5 milyon
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?