;
Arama

Ferrari'nin müşteri kitlesi gençleşiyor: CEO'ya göre yeni alıcıların yüzde 40'ı 40 yaş altı

Ferrari’nin yeni müşterilerinin yüzde 40’ı 40 yaş altındaki alıcılardan oluşuyor. CEO Benedetto Vigna, genç müşteri kitlesinin artmasının ekip çalışmasının bir başarısı olduğunu vurguladı. Şirket, 9 Ekim’de ilk tamamen elektrikli modelini piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

17 Mart 2025, 09:54 Güncelleme: 17 Mart 2025, 15:40

 

Lüks otomobil üreticisi Ferrari'nin müşteri kitlesi giderek gençleşiyor. Şirketin CEO'su Benedetto Vigna, yeni Ferrari sahiplerinin yüzde 40'ının 40 yaşın altında olduğunu açıkladı. Bu oran, yaklaşık 18 ay önce yüzde 30 seviyesindeydi.

Singapur'da düzenlenen CONVERGE LIVE etkinliğinde CNBC'ye konuşan Vigna, "Yeni müşterilerimizin yüzde 40'ı 40 yaşın altında. Diğer markalar için durum nasıl bilmiyorum ama bizim açımızdan bu, ekibimizin başarısı sayesinde elde ettiğimiz önemli bir kazanım" dedi.

Ferrari, sınırlı üretim stratejisini sürdürüyor

Ferrari, üretimini sınırlı tutarak marka değerini ve özel statüsünü korumaya devam ediyor. Marka, talebi kısıtlayarak prestijini yüksek tutma stratejisini benimseyen şirketlerden biri.

Kurucu Enzo Ferrari'nin "Piyasanın talep ettiğinden her zaman bir araba daha az üreteceğiz" sözü, şirketin stratejisinin temelini oluşturuyor. Geçen yıl satılan Ferrari'lerin yaklaşık yüzde 75'i, halihazırda markaya sahip olan müşterilere teslim edildi.

Vigna, bazı potansiyel alıcıların bekleme sürecini kısaltmaları için baskı yaptığını ancak bu bekleyişin Ferrari deneyiminin bir parçası olduğunu vurguladı. Şirketin şu anda sunduğu bazı modeller için bekleme süreleri iki yılı aşabiliyor. 

"78 yaşındaki bir müşterimiz Ferrari almak istiyordu ve bana 'Ben iki yıl bekleyemem' dedi. Ben de ona 'Bu bir motivasyon' dedim" diyen Vigna, genç alıcılardan da benzer talepler geldiğini belirtti. "Başka bir müşteri, 37 yaşında, bana 'Yaşlandığımda arabayı 40 yaşıma gelmeden almak istiyorum' dedi. Ben de ona 'Merak etme, 39 yaşında alacaksın' dedim."

Ferrari, elektrikli modele hazırlanıyor

Ferrari, ilk tamamen elektrikli modelini 9 Ekim 2025'te piyasaya sürmeye hazırlanıyor. İtalya'da üretilecek olan yeni elektrikli model, şirketin bu yıl tanıtmayı planladığı altı yeni modelden biri olacak. 

Tamamen elektrikli bir Ferrari'nin pazar talebiyle ilgili gelen sorulara yanıt veren Vigna, "Bu, en çok gurur duyduğumuz kararlardan biri. Son sermaye piyasaları toplantısında şirket olarak üç çeşit otomobil üreteceğimizi söyledik: Geleneksel içten yanmalı motorlu, hibrit ve tamamen elektrikli" dedi.

Elektrikli bir Ferrari'ye karşı bazı mevcut müşterilerin mesafeli yaklaştığını kabul eden Vigna, bazı yeni alıcıların ise yalnızca elektrikli bir model tercih edeceklerini belirtti.

Ferrari’nin lüks otomobil pazarındaki hakimiyetinin sırrı


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Çin otomotiv sektörü kapılarını dünyaya araladı

    Çin otomotiv sektörü kapılarını dünyaya araladı

  • Trafiğe kayıtlı araç sayısı 31,8 milyona yaklaştı

    Trafiğe kayıtlı araç sayısı 31,8 milyona yaklaştı

  • GM'in elektrikli araç stratejisi 35 milyar dolarlık dönüşümle sınanıyor

    GM'in elektrikli araç stratejisi 35 milyar dolarlık dönüşümle sınanıyor

  • Trump’ın otomotiv tarifeleri Amerikalı üreticilere 108 milyar dolara mal olabilir

    Trump’ın otomotiv tarifeleri Amerikalı üreticilere 108 milyar dolara mal olabilir

  • Tesla Çin'deki siparişlerini askıya aldı

    Tesla Çin'deki siparişlerini askıya aldı

  • Volkswagen elektrikli araç satışlarını ikiye katladı

    Volkswagen elektrikli araç satışlarını ikiye katladı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Türk Milyarderler