;
Arama

Ferrari'nin müşteri kitlesi gençleşiyor: CEO'ya göre yeni alıcıların yüzde 40'ı 40 yaş altı

Ferrari’nin yeni müşterilerinin yüzde 40’ı 40 yaş altındaki alıcılardan oluşuyor. CEO Benedetto Vigna, genç müşteri kitlesinin artmasının ekip çalışmasının bir başarısı olduğunu vurguladı. Şirket, 9 Ekim’de ilk tamamen elektrikli modelini piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

17 Mart 2025, 09:54 Güncelleme: 17 Mart 2025, 15:40

 

Lüks otomobil üreticisi Ferrari'nin müşteri kitlesi giderek gençleşiyor. Şirketin CEO'su Benedetto Vigna, yeni Ferrari sahiplerinin yüzde 40'ının 40 yaşın altında olduğunu açıkladı. Bu oran, yaklaşık 18 ay önce yüzde 30 seviyesindeydi.

Singapur'da düzenlenen CONVERGE LIVE etkinliğinde CNBC'ye konuşan Vigna, "Yeni müşterilerimizin yüzde 40'ı 40 yaşın altında. Diğer markalar için durum nasıl bilmiyorum ama bizim açımızdan bu, ekibimizin başarısı sayesinde elde ettiğimiz önemli bir kazanım" dedi.

Ferrari, sınırlı üretim stratejisini sürdürüyor

Ferrari, üretimini sınırlı tutarak marka değerini ve özel statüsünü korumaya devam ediyor. Marka, talebi kısıtlayarak prestijini yüksek tutma stratejisini benimseyen şirketlerden biri.

Kurucu Enzo Ferrari'nin "Piyasanın talep ettiğinden her zaman bir araba daha az üreteceğiz" sözü, şirketin stratejisinin temelini oluşturuyor. Geçen yıl satılan Ferrari'lerin yaklaşık yüzde 75'i, halihazırda markaya sahip olan müşterilere teslim edildi.

Vigna, bazı potansiyel alıcıların bekleme sürecini kısaltmaları için baskı yaptığını ancak bu bekleyişin Ferrari deneyiminin bir parçası olduğunu vurguladı. Şirketin şu anda sunduğu bazı modeller için bekleme süreleri iki yılı aşabiliyor. 

"78 yaşındaki bir müşterimiz Ferrari almak istiyordu ve bana 'Ben iki yıl bekleyemem' dedi. Ben de ona 'Bu bir motivasyon' dedim" diyen Vigna, genç alıcılardan da benzer talepler geldiğini belirtti. "Başka bir müşteri, 37 yaşında, bana 'Yaşlandığımda arabayı 40 yaşıma gelmeden almak istiyorum' dedi. Ben de ona 'Merak etme, 39 yaşında alacaksın' dedim."

Ferrari, elektrikli modele hazırlanıyor

Ferrari, ilk tamamen elektrikli modelini 9 Ekim 2025'te piyasaya sürmeye hazırlanıyor. İtalya'da üretilecek olan yeni elektrikli model, şirketin bu yıl tanıtmayı planladığı altı yeni modelden biri olacak. 

Tamamen elektrikli bir Ferrari'nin pazar talebiyle ilgili gelen sorulara yanıt veren Vigna, "Bu, en çok gurur duyduğumuz kararlardan biri. Son sermaye piyasaları toplantısında şirket olarak üç çeşit otomobil üreteceğimizi söyledik: Geleneksel içten yanmalı motorlu, hibrit ve tamamen elektrikli" dedi.

Elektrikli bir Ferrari'ye karşı bazı mevcut müşterilerin mesafeli yaklaştığını kabul eden Vigna, bazı yeni alıcıların ise yalnızca elektrikli bir model tercih edeceklerini belirtti.

Ferrari’nin lüks otomobil pazarındaki hakimiyetinin sırrı


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Renault Trucks Türkiye’den uluslararası göreve

    Renault Trucks Türkiye’den uluslararası göreve

  • Türkiye'de Renault Clio en çok satan otomobil oldu

    Türkiye'de Renault Clio en çok satan otomobil oldu

  • CLA Shooting Brake: Mercedes’in elektrikli geleceği

    Halit Bolkan
    CLA Shooting Brake: Mercedes’in elektrikli geleceği

  • ÖTV’de yeni dönem

    Halit Bolkan
    ÖTV’de yeni dönem

  • ÖTV sınırı ithal otomobilleri zorladı, elektrikli araçlar ve SUV’lar pazarın yönünü değiştirdi

    Halit Bolkan
    ÖTV sınırı ithal otomobilleri zorladı, elektrikli araçlar ve SUV’lar pazarın yönünü değiştirdi

  • Türkiye'de elektrikli otomobil satışı ilk kez 100 bini aştı

    Türkiye'de elektrikli otomobil satışı ilk kez 100 bini aştı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi