BMW’den yazılım kontrollü elektrikli araç hamlesi
BMW, iX3 SUV modelini tamamen yeni geliştirdiği Neue Klasse platformu üzerine inşa ederek tanıttı. Münih Otomobil Fuarı öncesinde görücüye çıkan model, şirketin yazılım kontrollü araçlara yönelişinde bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor. BMW, önümüzdeki iki yıl içinde bu platformu temel alan 40 farklı modeli piyasaya sürmeyi planlıyor.
Geleneksel donanımdan merkezi bilgisayarlara geçiş
Yeni platformun en dikkat çekici özelliği, araçlarda geleneksel donanımın yerini alan merkezi bilgisayar sistemleri. BMW CEO’su Oliver Zipse, Neue Klasse’yi otomotiv dünyasında gerçek bir “teknoloji sıçraması” olarak tanımlıyor. Zipse, bu adımla Tesla’nın yanı sıra Xiaomi ve Xpeng gibi Çinli rakiplerle rekabet avantajı sağlamayı hedeflediklerini belirtiyor.
Daha uzun menzil, daha hızlı şarj
Neue Klasse, sadece yazılım gücüyle değil, teknik özellikleriyle de öne çıkıyor. Platformun sunduğu yeni batarya teknolojisi sayesinde araçlar 800 kilometreye kadar menzil sağlayabiliyor. Ayrıca ultra hızlı şarj sistemiyle yalnızca 10 dakikada 350 kilometrelik ek menzil kazanmak mümkün. BMW, bu teknolojinin mevcut modellerine kıyasla 20 kat daha fazla bilgi işlem gücü sunduğunu vurguluyor.
Analistler: Batılı üreticiler için bir fırsat
Bernstein analisti Stephen Reitman, BMW’nin Neue Klasse’ye yaptığı büyük yatırımın sadece şirket için değil, Batılı otomobil üreticileri için de bir dönüm noktası olabileceğini ifade ediyor. Reitman’a göre, bu hamle Batılı markaların yazılım geliştirme konusundaki itibarını güçlendirirken, Tesla ve Çinli rakiplerle arasındaki farkı da azaltma potansiyeline sahip.