;
Arama

40 yıldır liderdi: Volkswagen Çin'deki gücünü nasıl kaybetti?

Volkswagen'in (VW) Çin pazarındaki 40 yıllık üstün konumunu nasıl kaybettiği incelendi. İncelemede Çinli elektrikli otomobil üreticisi BYD'nin son üç yılda satışlarını hızla artırarak Volkswagen'i köşeye sıkıştırdığı belirtiliyor.

01 Kasım 2024, 14:58

New York Times (NYT), Alman otomotiv şirketi Volkswagen'in (VW) Çin'de kaybetmesinin nedenlerini inceledi.

Çin otomobil endüstrisi danışmanı Michael Dunne, ülkede sektörün önemli bir değişimden geçtiğini belirterek şunları söylüyor:  Çinli tüketiciler VW'yi geçmişin, küresel markaların hüküm sürdüğü bir dönemin kralı olarak görüyor. Bugün pek çok Çinli müşteri, VW ürünlerine kayıtsız. Kendi markalarının daha taze, daha cazip tekliflerine yöneliyorlar.

Bu dönüşümde Pekin yönetiminin devlet bankaları üzerinden yerel otomobil üreticilerine fon sağlaması da önemli rol oynuyor. NYT, Çin devletinin "yerel üreticilere para pompalayarak, otomobilleri üretim maliyetinin çok altında satmalarını sağladığını" yazıyor. 

VW'nin ise fiyat kırma rekabetine katılmayı reddettiği, bunun sonucunda pazar paylarını kaybettiği değerlendirmesi yapılıyor. Alman firmadan bir yetkili şu ifadeleri kullanıyor:  Elektrikli otomobiller yüzde 50'ye varan indirimlerle piyasaya sürülmeye zorlanıyor. Dolayısıyla geçen yıl bu sağlıksız ortamda ne olursa olsun bir fiyat belirlemek zorunda kalarak büyümeyi sürdürmek istemediğimizi anladık.

Sincan Uygur Özerk Bölgesi ile ilgili iddialar

VW'nin Çin'deki sorunlarından biri de Sincan Uygur Özerk Bölgesi'ndeki fabrikası. Alman şirket, devlete ait Şangay merkezli SAIC Motor'la işbirliği yaparak 2013'te bölgenin başkenti Urumçi'de bir montaj tesisi kurmuştu.

Çin, bir süredir Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde zorla çalıştırma, işkence ve "yeniden eğitim kampı" adı altında alıkoyma suçlamalarıyla karşı karşıya. İnsan hakları örgütleri, bölgedeki yaklaşık 1 milyon kişinin zorla toplama kamplarına ve hapishanelere yerleştirildiğini öne sürüyor. ABD de Uygurlara yönelik muameleyi "soykırım" olarak niteliyor. Avrupa ve ABD, 2021'den beri Sincan'dan ithalata çeşitli kısıtlamalar uyguluyor. Pekin yönetimiyse iddiaların gerçeği yansıtmadığını savunuyor.

VW, ayrıca Urumçi'deki fabrika yakınında yer alan araç test pistini inşa etmek için Uygurları zorla çalıştırmakla da suçlanıyor fakat firma iddiaları reddediyor. Volkswagen'dan şubatta yapılan açıklamada, şirketin Urumçi'deki faaliyetlerini sonlandırmayı planladığı bildirilmişti ancak firma henüz buna yönelik somut bir adım atmadı.

Otomotiv devi sadece Çin'de sorun yaşamıyor. Volkswagen, eylülde açıklanan 10 milyar euroluk maliyet azaltma önlemleri kapsamında, tarihinde ilk kez Almanya'daki üç fabrikasını kapatacağını duyurmuştu. İstihdam anlaşmalarının sonlandırılacağı ve binlerce işçinin kovulacağı bildirilmişti.


"Haberler" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • ABD’den İran’a nükleer program için şartlı yeşil ışık  

    ABD’den İran’a nükleer program için şartlı yeşil ışık  

  • İstanbul'da 10 evden 4'ünün deprem sigortası yok

    İstanbul'da 10 evden 4'ünün deprem sigortası yok

  • Yatırım beklentileri zayıflıyor: Sanayici temkinli

    Yatırım beklentileri zayıflıyor: Sanayici temkinli

  • Trump’ın açıklamaları doların yönünü değiştirdi

    Trump’ın açıklamaları doların yönünü değiştirdi

  • 23 Nisan İstanbul depremi: Marmara Depremi korkusu ve alınması gereken tedbirler

     23 Nisan İstanbul depremi: Marmara Depremi korkusu ve alınması gereken tedbirler

  • Reel kesim güven endeksi nisanda geriledi

    Reel kesim güven endeksi nisanda geriledi

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Türk Milyarderler