;
Arama

Hailey Bieber bir milyar dolarlık başarı hikayesine dönüştürdüğü markası Rhode

Hailey Bieber, bu yıl markasını 1 milyar dolara Elf Cosmetics’e satarak büyüyen güzellik patronları sınıfına katıldı. Ancak ünlü model daha yeni başladığını söylüyor. Şirkette çalışmaya devam eden Bieber aynı zamanda Elf’te stratejik danışman olarak da görev alıyor.

15 Ekim 2025, 12:32

Hailey Bieber markasını piyasaya sürdüğünden bu yana geçen üç yıl içinde Rhode, güzellik dünyasının en etkili markalarından biri haline geldi. Tüketiciler, yüzlerine Hailey’nin enerjisini sürme umuduyla markanın süt kıvamındaki yüz toniklerini ve dudak parlatıcılarını satın alıyor. Rhode, 2022’de ünlülerin kozmetik markalarıyla dolu bir pazara girdi ve bu kalabalığın arasından sıyrıldı. Bu yıl mart ayında marka, yıllık net satışlarının 212 milyon dolara ulaştığını açıkladı.

 Mayıs ayında Elf Cosmetics, markayı 1 milyar dolara satın alacağını duyurdu ve böylece Bieber, büyüyen güzellik süper patronları sınıfına katıldı. Wall Street Journal’a konuşan Bieber başlarda güzellik girişimcisi olarak kabul göreceğinden mien olmadığını itiraf etti. 28 yaşındaki model,  “Birçok insanın beni sevmediğini hissediyordum. Hala da öyle hissediyorum” dedi.

“Çoğunluk hissesine sahip olmam gerektiğini biliyordum”

İşini kurarken,Bieber mevcut bir markayla lisans anlaşması ya da işbirliği yapmak istemediğini anlattı. Bieber, “İsmimi yeterince kez başkalarına verdim ve bunun o şirketlere nasıl fayda sağladığını gördüm. Eğer bu işi yapacaksam, çoğunluk hissesine sahip olmam gerektiğini kesin olarak biliyordum” diye konuştu.  Rhode Eylül 2022’de bir serum, bir nemlendirici ve bir dudak bakım ürünüyle piyasaya çıktı; hepsi tek renkli gri ambalajlara sahipti. Bieber, bu ürünlerin tamamının kendi fikri olduğunu belirtti. Ürünlere dair takıntılığı olduğunu ifade eden Bieber, “Ürünleri kocamda deniyorum, arkadaşlarımda deniyorum” diye de ekledi. 

Bieber makyaj sanatçılarının ve cilt bakım uzmanlarının çekimlerden ve defilelerden önce cildini hazırlamak için kullandıkları ürünlere dikkatle odaklandı. Ürünleri inceleyen Bieber, “Cilt bakımının aslında oldukça basit olduğunu ve azın çok olduğunu fark ettim” dedi. Yüksek profilli ilişkileri nedeniyle bazıları Bieber’a “nepo baby” (torpilli ünlü çocuğu) diyor; bu ifadeyi sahiplendiğini de gösterdi: 2023’te üzerinde bu sözlerin yazılı olduğu beyaz bir tişörtle görüntülendi. Ancak işine gelince, Bieber başarısının kolay kazanılmadığını savunuyor. Rhode’a kendi parasını yatırdığını ve yatırımcılardan da destek aldığını söylüyor. Yatırımcılarının kim olduğunu ya da şirketteki pay oranını ise açıklamadı.

Çalışmaya devam edecek

Bazı girişimciler, satın almadan sonra işleri bırakmayı tercih ederken, Bieber Rhode’da kurucu ve baş yaratıcı & inovasyon sorumlusu olarak kalmaya devam ettiğini de vurguladı. Ekip olarak, markayı ve kendilerini bünyede tutmak isteyen bir alıcı aradıklarını belirtiyor.

Bieber, “Şirketimi satıp ellerimi yıkayıp çekip gitmek hiç istemedim. Hala tüm ürünleri ben test ediyorum, hala ürün geliştirme toplantılarında oturan kişi benim” ifadelerini kullandı. Ayrıca Elf’te stratejik danışman olarak da görev alıyor ve kozmetik devine fikirlerini sunacak.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok