;
Arama

Türkiye'de elektrikli araç satışları 11 ayda ikiye katlandı

Türkiye’de elektrikli otomobil pazarı bu yıl hız kesmeden büyümeye devam etti. Ocak-kasım döneminde tamamen elektrikli araç satışları geçen yılın aynı dönemine göre tam iki kat artarak 166 bin 665 adede ulaştı. Böylece elektrikli ve hibrit otomobiller, 11 ayda toplam pazarın yüzde 44,7’sini oluşturdu ve 418 bin 657 satışa imza attı.

03 Aralık 2025, 15:17

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) verilerine göre, otomobil satışları yılın ilk 11 ayında geçen yıla kıyasla yüzde 10,96 artarak 938 bin 177’ye çıktı. Hafif ticari araç pazarı da aynı dönemde yüzde 7,13 yükselişle 238 bin 603 adet olarak kaydedildi.

Bu süreçte Türkiye’de 442 bin 650 benzinli, 251 bin 992 hibrit otomobil satıldı. Dizel otomobil satışları 69 bin 741, otogazlı otomobil satışları ise 7 bin 399 olarak gerçekleşti. Tam elektrikli otomobiller ise 164 bin 665 adetlik satışla dikkat çekti.

Uzatılmış menzil dahil edildiğinde sayı daha da artıyor

Benzinli bir jeneratörün bataryayı şarj ettiği “uzatılmış menzil” teknolojisine sahip araçlar da elektrikli sınıfında değerlendirildiğinde, elektrikli otomobil satışları 166 bin 665 adede yükseliyor. Bu da pazarın yüzde 17,8’lik bölümünü oluşturuyor.

Geçen yılın aynı döneminde 83 bin 298 olan elektrikli otomobil satışları böylece bu yıl tam ikiye katlandı.

Fosil yakıtlı otomobiller geriliyor

Yılın 11 ayında benzinli otomobil satışları yüzde 15,5, dizel otomobil satışları ise yüzde 18,8 düştü. Buna karşılık hibrit otomobillerde yüzde 71,3, tam elektriklilerde ise yüzde 111,4 artış yaşandı. Uzmanlar, dizel otomobillerdeki düşüşün temel nedeninin global markaların dizel model üretimini azaltması ve pazara yeni model sunulmaması olduğunu belirtiyor.

Tam elektrikli araçların pazar payı yüzde 18’e yaklaştı

Benzinli otomobillerin satışlardaki payı geçen yıl yüzde 62 iken bu yıl yüzde 47,2’ye geriledi. Dizel otomobillerin payı yüzde 10,1’den yüzde 7,4’e düştü. Otogazın payı ise yüzde 0,8 seviyesinde kaldı.

Bu dönemde tam elektrikli araçlar toplam satışlardan yüzde 17,6 pay aldı. Hibrit otomobiller ise yüzde 26,9’luk payla güçlenen konumunu pekiştirdi. Böylece elektrikli, uzatılmış menzil ve hibrit modeller birlikte değerlendirildiğinde pazarın yüzde 44,7’si bu segmentlerden oluştu. Toplam satış 418 bin 657 oldu; yani satılan her 10 otomobilden 4’ü elektrikli veya hibrit.

Plug-in hibritlerde rekor artış

Hibritlerin alt kategorilerinden plug-in hibrit modeller, 11 ayda 42 bin 857 satışa ulaşarak yüzde 4,6 pazar payı elde etti. Bu segmentte yıllık artış oranı ise yüzde 658,9 gibi dikkat çekici bir seviyeye çıktı.

Kasım ayında elektrikli satışları güçlü seyretti

Kasım ayında 17 bin 892 tam elektrikli otomobil satıldı ve aylık pazar payı yüzde 17,1 olarak hesaplandı. Aynı ayda 32 bin 263 hibrit otomobil satıldı; hibritlerin kasım ayı pazar payı yüzde 30,8 oldu.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok