Türk mobilyası ABD yolunda: Üreticiler, ABD'li e-ticaret şirketi Wayfair ile görüştü
Yılda 70 milyar dolar değerinde mobilya ithal eden ABD pazarına açılmak isteyen Türk mobilya sektörü, Wayfair gibi küresel tedarik platformlarıyla ilişkilerini güçlendirmeye odaklanıyor. Toplantı sırasında Wayfair’in satın alma yetkilileri, Türk üreticilerle birebir görüşmeler gerçekleştirdi.
Wayfair’in global etkisi
Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hikmet Güngör, Wayfair’in 2002’de Boston’da kurulduğunu, yıllık yaklaşık 11,9 milyar dolar gelir elde ettiğini ve 13 bin 500 çalışanı bulunduğunu belirtti. Güngör, Wayfair’in Joss & Main, AllModern, Birch Lane ve Perigold gibi markalarıyla farklı pazarlara hitap ettiğini de vurguladı.
Hedef: ABD’ye ihracatı 1 milyar dolara taşımak
Güngör, Türk mobilya sektörünün son 20 yılda büyük bir ilerleme kaydettiğini belirterek, “Türkiye şu anda yıllık 4,6 milyar dolar mobilya ihracatı yapıyor. Hedefimiz 2025’te bu rakamı 5 milyar doların üzerine taşımak. Ortalama ihracat fiyatımız 3,5 dolar civarında, ancak ABD’ye yapılan ihracatta Türkiye genelinde 5, Ege Bölgesi’nden ise 6 doları aşıyoruz. Wayfair ve diğer ABD firmalarıyla ilişkilerimizi güçlendirerek ABD’ye mobilya ihracatımızı orta vadede 1 milyar dolara çıkarmayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
Türkiye’de ofis açmayı planlıyor
Toplantıda şirket yetkililerinin Türkiye’de ofis ve şirket açma planlarını paylaştığını aktaran Güngör, “Wayfair, Türk üreticilerden daha fazla ürün tedarik etmeyi hedefliyor. Uzun vadeli iş birliğini artırmak için online toplantılar ve webinarlar düzenlemeyi planlıyoruz. Bugün 14 firma Wayfair ile ikili görüşme yaptı; ilerleyen süreçte bu sayı çok daha fazla olacak” dedi.