OpenEvidence’in değeri 6 milyar dolara yükseldi
Pazartesi günü duyurulan yeni yatırım turuyla birlikte, doktorlar için geliştirilen bir yapay zeka arama aracının arkasındaki girişim artık çok daha değerli: Temmuz ayında 3,5 milyar dolar olan şirket değeri 6 milyar dolara yükseldi. Bu gelişme, şirketin CEO’su ve kurucu ortağı Daniel Nadler’ı da çok daha zengin hale getirdi. Forbes yatırım sonrası Nadler’ın net servetinin 3,6 milyar dolara çıktığını tahmin ediyor. Bu rakam üç ay önceki 2,3 milyar dolarlık servetine göre yüzde 50’den fazla artış anlamına geliyor. Ancak Nadler servetinin ne kadar attığının farkında değil. Forbes’a konuşan CEO, “Haftada 100 saat çalışıyor ve mısır gevreği yiyorum. Bu işin içine ne kadar girersem, iş dışında hiçbir şeyin önemi o kadar azalıyor” dedi.
Yeni 200 milyon dolarlık yatırım turuna GV (Google’ın girişim sermayesi kolu) öncülük etti. Meteorik büyüme sayesinde, Miami merkezli şirket 2025 Forbes AI 50 listesinde yer aldı ve Silikon Vadisi’nin önde gelen yatırımcılarının dikkatini çekti. Son yatırım turuna katılan diğer yatırımcılar arasında Sequoia, Kleiner Perkins, Blackstone, Thrive Capital, Coatue, Bond ve Craft yer alıyor. Forbes temmuz ayında 42 yaşındaki Nadler ile özel bir röportaj gerçekleştirmişti.
Doktorların ChatGPT’si
Şirket, doktorlara yönelik ChatGPT modeliyle ivme kazanıyordu; bu model, doktorların tıbbi araştırma seline ayak uydurmasına yardımcı oluyordu. Girişimin özel algoritmaları; New England Journal of Medicine ve Journal of the american Medical association gibi önde gelen dergiler dahil olmak üzere milyonlarca hakemli yayını tarayarak doktorların en iyi yanıtları hızlıca bulmasını sağlıyor ve tam kaynakça vererek doktorların daha fazla bilgiye ulaşmasına imkan tanıyor.
Yazılım, kimliği doğrulanmış doktorlar için ücretsiz olarak sunuluyor ve tıpkı Google gibi reklamlar üzerinden gelir elde ediyor. Eylül ayında OpenEvidence, ilk satın alımını duyurdu: Reklamların daha hızlı analiz edilip sunulmasını sağlamak üzere yapay zeka reklam şirketi amaro’yu satın aldı.
“Sonraki aşama tıbbi süper zekaya ulaşmak”
Doktorlar bu yapay zeka aracını hızla benimsedi; araç şu anda ABD’deki doktorların yüzde 40’ı tarafından kullanılıyor. Nadler’a göre temmuz ayından bu yana OpenEvidence’in aylık klinik danışmanlık sayısı 10 milyondan 16,5 milyona yükseldi. Ancak Nadler, en büyük potansiyelin mevcut arama yeteneklerinin ötesinde olduğunu düşünüyor. Amaç doktorların yalnızca mevcut araştırmaları bulmalarına değil, aynı zamanda tıbbi bilgiyi genişletmelerine yardımcı olmak. CEO, “Bizim için bir sonraki aşama, insan bilgisinin sınırlarını zorlayarak tıbbi süper zekaya ulaşmak” diyor.
OpenEvidence’in stratejisini Google Street View’un haritaları nasıl desteklediğine benzetiyor: Doktorlarımız, üstlerinde komik kameralar olan Google arabaları gibi olacak. Bir doktor nadir görülen bir hastalığı ya da karmaşık bir klinik geçmişi olan bir hastayı incelediğinde, bu gözlemler şirketin verilerine eklenecek ve ülke çapındaki doktorlardan gelen bilgiler kullanılabilir hale gelecek.
Toronto doğumlu, Harvard mezunu siyasal ekonomi doktorası sahibi Nadler, önceki girişimi olan yapay zeka analitik şirketi Kensho’yu 2018’de 550 milyon dolara satmıştı. OpenEvidence’e de bu kazancının bir kısmını yatırdı ve bu sayede şirketin yaklaşık yüzde 60’lık büyük bir hissesini elinde tutmayı başardı. Temmuz ayında şirket, GV liderliğinde 210 milyon dolarlık bir yatırım turunu tamamlamıştı.
Yatırımcılar, Nadler’ın yapay zekayı kullanarak tıbbi bilgi seliyle başa çıkma vizyonuna inanıyor. Bu çok büyük bir sorun ve giderek büyüyor. Tıbbi literatür, meteorit gibi artan bir hızla çoğalıyor. Temmuz ayında OpenEvidence, reklam modelinden yıllıklandırılmış 50 milyon dolarlık gelir elde ettiğini açıklamıştı. Nadler, 2026 yılı itibariyle bu rakamın 100 milyon dolara ulaşacağını öngörüyor.