;
Arama

Onitsuka Tiger Z kuşağının kalbini kazanıyor

76 yıllık ayakkabı markası Onitsuka Tiger’ın satışları, Japonya’ya yönelik küresel turizm patlamasıyla birlikte yükselişe geçti. Onitsuka'nın son kazanç raporuna göre şirket 2025'in ilk yarısında yaklaşık 66 milyar yen net satış gerçekleştirdi ve bu rakam bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 50 artış gösterdi.

03 Kasım 2025, 15:12

Matcha tozu kutularından Monchhichi sürpriz kutularına, torbalar dolusu 7-Eleven atıştırmalıklarına kadar birçok ürüne rağbet gösteren Tokyo’daki trend avcısı turistler, valizlerine eve götürmek üzere bir ürün daha sıkıştırıyor ve bu durum ayakkabı endüstrisinde dalgalar yaratıyor.

Yılın ilk yarısında 434 milyon dolar satış

Bu olmazsa olmaz ürün 76 yıllık Japon ayakkabı markası Onitsuka Tiger’dan bir çift spor ayakkabı. On yıllardır sadık bir hayran kitlesine sahip olan ince tabanlı bu spor ayakkabılar, Japonya’ya yönelik küresel seyahatlerin artması ve Japon kültürüne yönelik internet coşkusunun etkisiyle yeniden popülerlik kazanıyor. Şirketin son kazanç raporuna göre Onitsuka 2025’in ilk yarısında yaklaşık 66 milyar yen (434 milyon dolar) net satış elde etti; bu, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 50 artış anlamına geliyor. Yatırımcılar, markanın ana şirketi Asics Corp.’un arkasında sıraya girmiş durumda; Asics hisseleri, 27 Ekim’e kadarki son iki yıllık dönemde üç kattan fazla arttı. Aynı dönemde rakip Adidas’ın hisseleri yüzde 13 artarken, Nike hisseleri yüzde 30 düştü. 

Onitsuka’nın deri Mexico 66 ve Tokuten modelleri hakkında, birçok renkte üretilen ayakkabılarla ilgili videolar sosyal medyada sık sık paylaşılıyor. Markanın Tokyo’nun moda merkezi Ginza’daki amiral mağazası, influencer’ların video çekmek için sıkça tercih ettiği bir yer. Burada, müşteriler tamamı Mexico 66 modeline ayrılmış bir kat bulabiliyor. Bu model, ilk olarak 1968 Yaz Olimpiyatları’nda atletler için tasarlanmış ve Kill Bill filmlerinde Uma Thurman tarafından meşhur edilmişti . Ayrıca müşteriler satın aldıkları ayakkabılara işlenmiş baş harflerle kişiselleştirme yapabiliyor. eattle’lı içerik üreticisi Elise Brulotte haziran ayında TikTok’ta beyaz-siyah çiftini sergilerken, “Bir dahaki sefere Japonya’ya gittiğimde gümüş, altın ve kahverengi olanlardan da alacağım" diyordu. 

Yen’in değerinin düşmesiyle (2024’te son 38 yılın en düşük seviyesine inmişti) Japonya son yıllarda küresel turizmin mıknatısı haline geldi. Ülkede alışveriş yapmak birçok yabancı turist için adeta bir fırsat gibi; özellikle de benzer ürünlerin çok daha pahalı olduğu ABD ile karşılaştırıldığında. Los Angeles’lı erkek modası influencer’ı Jeff Yamazaki, yakın zamanda Tokyo’da Onitsuka Tiger bulmanın yolları hakkında bir gönderi paylaştı. Bir röportajda, yılın başlarında Japonya’yı ziyaret ettiğinde bir çift Mexico 66 için yaklaşık 95 dolar ödediğini söylüyor. Aynı çift, ABD’ye sipariş edilip gönderilseydi bunun iki katından fazlasına mal olurdu.

ABD'ye geri dönecek

Onitsuka, ABD’deki yüksek fiyatlarının bir nedeni de markanın 2023 yılında Kuzey Amerika’daki perakende mağazalarını kapatması. O dönemde Asics, bu kararın karlılığı artırmak için alındığını açıklamıştı. Şimdi Onitsuka, bu yaz yapılan bir yatırımcı sunumuna göre 2027 gibi erken bir tarihte ABD’ye geri dönmeyi planlıyor. Consumer Collective adlı perakende danışmanlık şirketinin kurucu ortağı Jessica Ramírez, markanın ABD pazarındaki bu ara döneminin, Onitsuka’yı daha lüks bir ürün haline getirdiğini söylüyor. Onitsuka’nın yaklaşan Versace işbirliği ve bu yıl başlarında Milano Moda Haftası’ndaki sunumu, markanın uluslararası arenada daha yüksek fiyat segmentine yöneldiğinin sinyallerini veriyor.

StockX’in müşteri topluluğu ve etkileşim kıdemli direktörü Brendan Dunne, "Adidas’ın benzer şekilde düz tabanlı Samba ve Gazelle modellerinin son dönemde popülerleşmesi, Onitsuka Tiger’ın yükselişine yardımcı oldu" dedi. Dunne, Onitsuka’nın “ince spor ayakkabılar trendinde tam doğru zamanı yakaladığını” söylüyor ve markanın tüketicilere, hem Adidas’a göre daha az yaygın bir alternatif sunduğunu hem de şu anda modayı kasıp kavuran Y2K nostaljisini yakaladığını ekliyor.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok