;
Arama

Kering’ten L’Oréal’e 4.7 milyar dolarlık satış: Lüks sektöründeki en büyük 10 satın alma

Son yıllarda lüks şirketler arasındaki anlaşmalara bir yenisi daha eklendi. Kering, güzellik bölümünü L'Oreal’e 4.7 milyar dolarlık bir anlaşma ile satmayı kabul etti. Bu anlaşma Kering'in güzellik ve kozmetik segmentinin doğrudan kontrolünden uzaklaşarak strateji değişikliğine gittiğini gösteriyor.

20 Ekim 2025, 13:32 Güncelleme: 20 Ekim 2025, 16:08
Kering’ten L’Oréal’e 4.7 milyar dolarlık satış: Lüks sektöründeki en büyük 10 satın alma
Kering CEO'su Luca de Meo

Kering, güzellik birimini L’Oréal’e 4 milyar euro (4.7 milyar dolar) karşılığında satmak için anlaşmaya vardı. Bu anlaşma CEO Luca de Meo’nun Fransız lüks devi Kering’in kaderini değiştirme çabalarının ilk adımı olarak yorumlandı. Anlaşma, Kering’in yalnızca iki yıl önce satın aldığı parfüm üreticisi House of Creed’in satışını da içeriyor. İki şirket ayrıca, Kering’in Gucci, Bottega Veneta ve Balenciaga markaları için parfüm ve güzellik ürünleri yaratmak, geliştirmek ve dağıtmak üzere birlikte çalışacaklarını da duyurdu. İki şirketin de hisselerini yükselten anlaşma haberi son yıllardaki büyük lüks anlaşmalarından yalnızca biri.

Bu hamle, lüks ürünler şirketinin güzellik ve kozmetik alanını büyütüp doğrudan kontrol altına alma ve rakipleri Hermès International ve LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE’nin güçlü olduğu üst düzey parfüm segmentine girme yönündeki önceki planından geri adım atması anlamına geliyor.

Hazirandan bu yana hisseleri yüzde 87 arttı

Anlaşmanın 2026’nın ilk yarısında tamamlanması beklenirken, Kering 4 milyar euro nakit alacak ve ayrıca L’Oréal’den telif ücretleri elde edecek. Kering hisseleri bu sabah erken işlemlerde yüzde 5,5’e kadar yükseldi. Hisseler, De Meo’nun 16 Haziran’da CEO olarak atanmasından bu yana yüzde 87 oranında arttı. L’Oréal hisseleri ise yüzde 1,4 yükselerek son 12 ayda toplam yüzde 9’luk bir artışa ulaştı.

Citi analisti Thomas Chauvet, “Kering’in bu ani yön değişimi sürpriz olsa da L’Oréal’in güzellik lisanslarını büyütme konusundaki gücünü takdir ediyoruz” dedi. Bu anlaşma, eylül ayında görevi devralan De Meo’nun, Kering’in kurucusu François Pinault’nun oğlu François-Henri Pinault’dan sonra CEO olarak attığı ilk büyük stratejik adım. Pinault ailesi, halen Kering’in yüzde 42’sine sahip olup oy haklarının yüzde 59’unu elinde bulunduruyor.

De Meo’nun stratejik vizyonunu gelecek baharda açıklaması bekleniyor olsa da şirketin işleyişini yeniden yapılandırmak için hızlı hareket ediyor. Göreve geldiğinden bu yana mağazaları ve üretim tesislerini ziyaret etti, iş ve yaratıcı ekiplerle bir araya geldi.

Kering, Çin’deki talep düşüşü ve ABD’de artabilecek gümrük tarifesi tehdidiyle karşı karşıya. Grubun yüksek borç yükü yatırımcıları endişelendirirken, De Meo da hissedarlara önceliğinin borçları ve maliyetleri azaltmak olduğunu açıkladı. Kering’in net borcu, geçen yıl sonunda yüzde 24 artarak 10,5 milyar euro’ya yükseldi.

50 yıllık lisans verilecek

L’Oréal, dünyanın en büyük kozmetik ve güzellik şirketi konumunda ve Kering’in parfüm markaları için 50 yıllık lisanslar alacak. Gucci lisansı, şu anda rakip parfüm ve güzellik grubu Coty Inc. ile devam eden anlaşmanın sona ermesinin ardından yürürlüğe girecek. L’Oréal, halihazırda Kering’in Yves Saint Laurent markasının lisansına sahip ve popüler Libre parfümünü üretiyor. 2023’te, Pinault güzellik bölümünü genişletmeye çalışırken, L’Oréal CEO’su Nicolas Hieronimus, bu lisansın Kering tarafından geri alınması yönünde bir risk olmadığını söylemişti. Yves Saint Laurent, Kering’in Gucci’den sonraki en büyük ikinci moda markası konumunda.

Strateji değişikliği

RBC Capital Markets analisti Piral Dadhania, bu anlaşmanın “Kering’in güzellik segmentindeki hedefleri açısından anlamlı bir strateji değişikliğine işaret ettiğini” belirtti. Dadhania, “Güzellik lisanslamasına geri dönüş, daha az sermaye gerektiren, operasyonel olarak daha az yoğun ve muhtemelen daha yüksek kar marjına sahip bir model olur ancak lisans ortağıyla gelir paylaşımını da gerektirir” dedi. Dadhania ayrıca, bu anlaşmanın Kering’in borç yükünü azaltmaya yardımcı olacağını ve “yeni CEO Luca De Meo’nun işin tüm yönlerini gözden geçirdiğinin bir diğer kanıtı” olduğunu ifade etti.

İşte son yıllarda dünya çapında değer açısından en büyük 10 lüks anlaşması:

Essilor - Luxottica birleşmesi

Ocak 2017'de İtalyan gözlük devi Luxottica, Fransız lens üreticisi Essilor ile 46 milyar euro (49 milyar dolar) tutarında bir anlaşma ile birleşerek dünyanın en büyük gözlük grubunu oluşturdu. 

LVMH’nin Tiffany’yi alması

2019 yılının kasım ayında Fransa'nın LVMH şirketi, ABD'li mücevher devi Tiffany & Co.'yu 16,2 milyar dolarlık nakit ödemeyle satın almak üzere kesin bir anlaşmaya vardı.

LVMH’nin sahibi Bernard Arnault’un Chirstian Dior’u alması

Nisan 2017'de, Fransız milyarder ve LVMH’nin sahibi Bernard Arnault, 12 milyar euroluk bir işlemle Christian Dior şirketi üzerindeki kontrolünü pekiştirdi. Bir dizi karmaşık anlaşma kapsamında LVMH, Christian Dior holding şirketinden Christian Dior Couture markasını, borçlar dahil 6,5 milyar euro’ya satın aldı.

JAB, Coty hisselerini artırdı

Şubat 2019'da JAB Holding, güzellik şirketi Coty’deki hisselerini yüzde 40'tan yüzde 60'a çıkardı. Anlaşma, hisse başına 11,65 dolar değerinde ve toplamda yaklaşık 9,4 milyar dolar tutarında gerçekleşti.

Nestlé, L'Oréal hisselerini azalttı

Şubat 2014'te L'Oréal, İsviçreli Nestlé'den kendi hisselerinin yüzde 8'ini 6,5 milyar euro’ya geri satın aldı. Mart 2025 itibarıyla İsviçreli grup yüzde 20,1 hisseyle L'Oréal'in en büyük ikinci hissedarı.

LVMH’nin Bulgari’yi alması

Mart 2011'de Fransa'nın LVMH şirketi, İtalyan markası Bulgari'yi 3,7 milyar euro’ya satın aldı.

Estee Lauder, Tom Ford’u satın aldı

Estee Lauder, Kasım 2022'de ABD moda markası Tom Ford'u 2,8 milyar dolara satın almayı kabul etti ve Clinique markasının sahibi olan şirketin portföyüne güzellik ürünleri ve giyim serisi ekledi.

L'Oreal, Aesop'u satın aldı

L'Oreal, Nisan 2023'te Natura & Co'dan Avustralyalı lüks marka Aesop'u yaklaşık 2,5 milyar dolara satın aldı ve Çin dahil olmak üzere uluslararası genişlemeyi göz önünde bulundurarak lüks kozmetik sektöründeki varlığını büyüttü.

Coach, Kate Spade’i satın aldı

Çanta üreticisi Coach, Mayıs 2017'de 2,4 milyar dolara Kate Spade & Co'yu satın aldı ve daha küçük rakibinin milenyum kuşağı arasında popüler olan sıra dışı çantalarını ve el çantalarını pazara sunmaya çalıştı.

Prada, Versace’yi aldı

Prada, İtalyan modasının en büyük iki ismini birleştirmek amacıyla nisan ayında Capri Holdings'ten daha küçük rakibi Versace'yi satın almak için bir anlaşma imzaladı. Prada, anlaşmanın değerinin 1,375 milyar dolar olduğunu açıklamıştı.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok