Kering güzellik birimini L’Oréal’e dört milyar dolara satmayı değerlendiriyor
Kering, güzellik birimini yaklaşık 4 milyar dolar değerlemeyle L’Oréal’e satmak üzere görüşmeler yürütüyor. Wall Street Journal’a konuşan kaynaklara göre bu adım, Gucci’nin sahibi olan şirketin yeni CEO’su Luca de Meo’nun lüks devi yeniden canlandırmaya yönelik erken hamlelerinden biri olarak görülüyor.
Kaynaklara göre başka bir alıcı çıkmaması veya görüşmelerin beklenmedik şekilde bozulmaması halinde, anlaşma yakın zamanda açıklanabilir. Bu gelişme, Kering’in yeni CEO’su Luca de Meo’nun görevine başlamasından sadece haftalar sonra geldi.
Paris merkezli L’Oréal; kendi markası, Garnier ve Maybelline New York dahil olmak üzere çeşitli güzellik ürünleri sunuyor. Bu ürünler hem tüketicilere hem de profesyonellere satılıyor. Kering’in güzellik birimini satın alması halinde L’Oréal, parfüm markası Creed’i portföyüne katmış olacak. Konuya yakın kişiler, bu anlaşmanın L’Oréal’e Bottega Veneta, Balenciaga ve McQueen gibi Kering’in moda markaları etrafında yeni ürünler geliştirme fırsatı da sunacağını söylüyor.
Kering’in kozmetiğe girişi
Fransa merkezli olan Kering, 2023 yılında yeni bir güzellik bölümü kurdu. Bu adım, kozmetik ve parfüm alanındaki büyümeden yararlanmak amacıyla, markalarını üçüncü taraflara lisanslamak yerine bu ürünleri kendi bünyesinde üretme hedefiyle atılmıştı. Şirket, güzellik işini büyütmek için hızla harekete geçti ve 2023 yazında Creed parfüm markasını nakit bir anlaşmayla satın aldı. Ancak Kering’in güzellik alanındaki çabaları, şirketin diğer bölümlerindeki sorunlarla karşı karşıya geldi. Gelir açısından şirketin en büyük markası olan Gucci, Çin’deki yavaşlayan satışlardan olumsuz etkilendi. Bu arada Saint Laurent markası ise daha küçük bir toptan satış operasyonu ve zorlu ABD pazarı nedeniyle zorlandı.
Satış konusunda anlaşmak, Kering’in 30 Haziran itibarıyla yaklaşık 11 milyar dolara ulaşan borcunu azaltmasına yardımcı olabilir. Kering, Bernard Arnault’un sahibi olduğu LVMH, Hermès ve diğer Avrupa moda devleriyle rekabet ediyor.
Kering, CEO olarak Luca de Meo’yu göreve getirerek, otomotiv sektöründeki deneyiminin holdingi canlandırmak için gerekli beceriler ve yeni bir bakış açısı sağlayacağına inanıyor. De Meo, son olarak Fransız otomobil üreticisi Renault’nun CEO’luğunu yapmıştı. Otomotiv sektöründeki 30 yılı aşkın deneyimi boyunca De Meo, güçlü bir marka yaratıcı ve pazarlamacı olarak ün kazandı. Fiat’ın modern 500 modelini kültürel bir ikon haline getirdi, Seat’in sportif Cupra serisini oluşturdu ve Renault’yu model yelpazesini sadeleştirip hibrit ve elektrikli araçlardaki kârlılığı artırarak yeniden odakladı. De Meo, Kering’in kurucusu olan Pinault ailesinden François-Henri Pinault’nun yerini aldı. Pinault ise yönetim kurulu başkanlığı görevini sürdürüyor.