;
Arama

Çinli otomobil üreticileri Avrupa’da düşüşe geçti

Çinli otomobil üreticileri ekim ayında Avrupa'da pazar paylarını kaybetti. Bu düşüşün başlıca nedeni İngiltere'deki satışların azalmasıydı. Düşüşe rağmen, Çinli markalar bölgedeki elektrikli araç, hibrit araç ve genel pazar paylarına göre tarihlerinin en iyi ikinci ayını geçirdiler.

01 Aralık 2025, 13:24

Çinli otomobil üreticileri ekim ayında Avrupa’da pazar payı kaybetti ve bölgede bir ay önce elde ettikleri rekor seviyenin altına düştü. BYD ve SAIC Motor’un  MG markası gibi üreticilerin büyük ivme kazandığı hibrit kategorilerinde, araştırma şirketi Dataforce’a göre grup olarak pazar payları eylül ayındaki zirveden yaklaşık 3 puan düşerek yüzde 12,6’ya geriledi. Çinli markalar için temel bir kategori olan yeni elektrikli araç (EV) tescilleri ise Avrupa Birliği, EFTA ülkeleri ve Birleşik Krallık genelinde yüzde 12,6’dan yüzde 11,8’e düştü.

En iyi ikinci ay

Dataforce analisti Benjamin Kibies düşüşün başlıca nedeninin Birleşik Krallık’taki daha düşük satışlar olduğunu söyledi. Kibies’in verdiği bilgilere göre pazarın geri kalanında ise Çinli üreticilerin payı artmaya devam etti. Geri çekilmeye rağmen Çinli markalar, bölgedeki EV, hibrit ve genel pazar payına göre kayıtlar açısından tarihinin en iyi ikinci ayını kaydetti.

Chery Automobile ve Zhejiang Leapmotor Technology bu yıl, tüketici tercihlerine uygun uygun fiyatlı modeller ve çeşitli güç aktarma seçenekleri sunarak katlanarak büyüme gösterdi. Chery, Omoda ve Jaecoo markalarıyla maliyet duyarlı pazarlara odaklanarak İspanya ve İtalya gibi ülkeleri hedefleyip bölgede genişlemeye çalıştı.

Leapmotor, Fiat ve Peugeot’nun sahibi Stellantis NV ile ortak girişimini hızlandırarak, ortaklarının ürün gamını batarya elektrikli T03 hatchback modeliyle tamamlıyor. Şirket şu anda BYD ile birlikte Almanya gibi pazarlarda Çinli markalar arasında EV hakimiyeti için mücadele ediyor.

Leapmotor’un T03 modelinin “önemli bir potansiyeli” olduğunu söyleyen Jato Dynamics danışmanı Daniele Ministeri, aracın fiyatının 19 bin euro’nun (22 bin 36 dolar) biraz altında olduğunu belirtti. Üreticinin “yeni enerji araçları konusundaki bilgi birikimini geliştirme açısından Stellantis’e birçok fırsat sunduğunu” ifade etti.

Eylül rekoru

Eylül ayı Avrupa’da Çinli otomobil üreticileri için rekor bir ay olmuştu. Grup ilk kez Kia gibi Güney Koreli markaları geride bıraktılar. Bu yıl pazardaki varlıklarını istikrarlı şekilde büyüttüler; birçok durumda yalnızca elektrikli araç satışlarının ötesine geçerek, hızla artan hibrit-elektrikli model talebini yakaladılar. Özellikle BYD, satış ağını hızla geliştirdi ve Birleşik Krallık’a odaklandı. Bu strateji eylül ayında meyvesini verdi. Bu ay, pazarda yılda iki kez yapılan plaka değişim dönemi nedeniyle satışların mevsimsel olarak güçlü olduğu bir zaman dilimi.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok