;
Arama

Çin'deki iyileşmeyle LVMH satışları yeniden yükselmeye başladı

LVMH'nin üçüncü çeyrek satışları yüzde 1 artışla 18,28 milyar euro’ya ulaştı ve tahminleri aştı. LVMH CFO'su, Çin anakarasının üçüncü çeyrekte pozitif bir performans gösterdiğini söyledi. Yatırımcıların olumlu tutumu ile LVMH hisseleri temmuzdan bu yana yüzde 13 değer kazandı.

15 Ekim 2025, 12:59

Lüks ürün sektörünün uzun süren durgunlukla mücadele ettiği bir dönemde Fransa'nın LVMH şirketi, Çin'deki talep artışının da etkisiyle üçüncü çeyrek satışlarında yüzde 1'lik bir artış kaydettiğini açıkladı. Moda, alkollü içecek ve perakende sektörlerinde faaliyet gösteren ve sektörün öncüsü olarak görülen dünyanın en büyük lüks ürünler grubu için bu yılın ilk çeyreği hafif bir büyümeyle geçti.

LVMH yaptığı açıklamada, Çin'in hakim olduğu Japonya hariç Asya pazarındaki eğilimlerin, mali yılın dokuzuncu ayında belirgin bir iyileşme gösterdiğini belirtti. LVMH Finans Direktörü Cecile Cabanis analistlere yaptığı açıklamada, “Çin anakarası üçüncü çeyrekte pozitif bir seyir izledi” dedi.

"U şeklinde toparlanma"

LVMH'nin ABD hisseleri salı günü yüzde 7,5 artış gösterdi. Bernstein analistleri, “Sonuçlar, kendi kendine yardım ve biraz daha olumlu Çin talebinin birleşimini gösteriyor, muhtemelen U şeklinde bir toparlanma eğilimi var” diyerek, tüm bölümlerde “güçlü bir artış” olduğunu belirtti.

Amiral markaları Louis Vuitton ve Dior'un bulunduğu ve kârın üçte ikisinden fazlasını oluşturan moda ve deri ürünleri bölümünün satışları, bir önceki yıla göre yüzde 2 düştü. Açıklanan veriler HSBC tarafından belirtilen Visible Alpha konsensüsünü aştı. Bu konsensüste, genel satışların sabit kaldığı ve moda ve deri bölümünde yüzde 4'lük bir düşüş olduğu öngörülüyordu. Mücevher markası Tiffany, Moet & Chandon şampanya ve güzellik perakendecisi Sephora gibi markaların da sahibi olan Fransız milyarder Bernard Arnault'un kontrolündeki holdingin çeyreklik satışları yüzde 1 artışla 18,28 milyar euro'ya (21,17 milyar dolar) yükseldi.

Lüks sektörünü vuran olumsuzluklar

Grubun en önemli moda ve deri bölümünün temmuz-eylül döneminde kaydettiği düşüş, ikinci çeyreğin ardından kaydedilen yüzde 9'luk düşüşe kıyasla bir iyileşme gösterdi.Lüks sektör, pandemi sonrası yaşanan patlamanın sona ermesinden bu yana uzun süreli bir durgunluk yaşıyor. Son yıllarda Louis Vuitton ve Dior gibi markaların kârlarını artıran fiyat artışları, özellikle daha az varlıklı müşterilerin çanta alım isteğini azalttı.

Yatırımcıların tutumu değişti

ABD Başkanı Donald Trump'ın gümrük vergileri, Çin'de devam eden emlak krizi ve mücevher üretim maliyetlerini artıran altın ve gümüş fiyatlarındaki son artış gibi ekonomik faktörler de bu olumsuz duruma katkıda bulundu. Ancak, 400 milyar dolarlık lüks sektörünün ilk büyük oyuncusu olan şirketin üçüncü çeyrek satışlarını açıklayan güncellemesi, daha fazla yatırımcının sektöre olumlu bakmaya başlamasıyla geldi.

Analistler, markaların daha uygun fiyatlı ürünlere yönelmesi ve Morgan Stanley'in çoğu moda evindeki yeni tasarımcıların “yaratıcılık patlaması” olarak adlandırdığı durumun, en kötüsünün geride kaldığı anlamına gelebileceğini belirten bir dizi iyimser not yayınladı.  LVMH hisseleri, grubun 24 Temmuz'daki son işlem verilerinden bu yana yüzde 13 değer kazandı. Bu yükseliş, bu yıl rakibi Hermes'e Fransa'nın en değerli şirketi unvanını kısa süreliğine kaptıran LVMH'yi yeniden zirveye taşıdı. Analistler, lüks satışlarda çok yüksek seviyenin ötesinde olumlu işaretler görmeye başladı.
 


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok