ABD’de Siber Pazartesi rekoru bekleniyor
Adobe Analytics’e göre ABD’li tüketicilerin bu yılki Siber Pazartesi’de tüm zamanların en büyük çevrimiçi alışveriş rekorunu kırdığı düşünülüyor. Şirket, dijital satış gününün sonuna kadar 14,2 milyar dolara kadar satış işlemi gerçekleştiğini tahmin ediyor.
Öne çıkanlar
• ABD’de tüketiciler, Adobe Analytics’e göre bu yıl 1 Aralık’a denk gelen Siber Pazartesi günü, akşama kadar çevrimiçi olarak 9,1 milyar dolar harcadı. Şirket, Siber Pazartesi’de yapılan harcamaların toplam tutarının 13,9 milyar dolar ile 14,2 milyar dolar arasında olmasını bekliyor.
• Ellerindeki verilere göre çevrimiçi satışların yarısından fazlası (yüzde 55,2) mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirildi. Bu yıllık bazda yüzde 5,5’lik bir artış anlamına geliyor.
ABD'de 2005'ten beri kasım ayında yapılan Şükran Günü yemeğinden hemen sonra gelen ilk pazartesi günü Siber Pazartesi (Syber Monday) adlı bir indirim kampanyası düzenleniyor.
• Elektronik, giyim ve mobilya, pazartesi akşamı itibarıyla harcamaların yüzde 57’sini oluşturdu ve sırasıyla 3,6 milyar, 2,7 milyar ve 1,8 milyar dolar satış sağladı.
• Nintendo Switch 2 ve Playstation 5 gibi video oyun konsolları, valiz setleri, egzersiz ekipmanları, uyku maskeleri, paslanmaz çelik su şişeleri, ısıtmalı battaniyeler, nevresim takımları ve spor giyim, iyi satan ürünler arasında yer alıyor. Fisher Price Little People oyuncakları ve Blackstone düz yüzeyli ızgaralar da Adobe’nin çok satanlar listesine girdi.