AB’den Gucci, Chloé ve Loewe’ye 157 milyon euro ceza
Gucci, Chloé ve Loewe, perakende ortaklarının yeniden satış fiyatlarını sabitledikleri gerekçesiyle Avrupa Birliği'nin rekabet kurumu tarafından toplam 157 milyon euro (182 milyon dolar) para cezasına çarptırıldı. Kering bünyesindeki Gucci'ye 119.7 milyon euro, Chloé'ye 19.7 milyon euro ve Loewe’ye 18 milyon euro ceza kesildi. Bu durum, lüks gruplara yönelik artan incelemeleri gözler önüne serdi. Avrupa Komisyonu’ndan yapılan açıklamada, "Üç moda şirketi, perakendecilerinin ticari stratejilerine müdahale ederek onlara önerilen perakende fiyatlarından sapmamaları, maksimum indirim oranları ve indirim dönemlerinin belirlenmesi gibi kısıtlamalar getirdi" dedi.
Kering, Gucci ile yapılan işbirliği prosedürü sayesinde AB soruşturmasının çözüme kavuştuğunu ve mali etkisinin 2025’in ilk yarı sonuçlarına yansıtıldığını belirtti. LVMH’ye ait Loewe de AB ile yapılan anlaşmayı doğruladı ve “rekabet yasalarına tam uyum içinde” hareket etme taahhüdünde bulundu. LVMH, üçüncü çeyrek satışlarını yakında açıklayacak. Richemont’a ait olan Chloé ise konuyu son derece ciddiye aldığını ve 2023’te başlayan soruşturmadan bu yana rekabet yasalarına uyumu sağlamak adına önlemlerini artırdığını ifade etti.
“Fiyatlandırma bağımsızlığını ortadan kaldırdılar”
Komisyon, bu uygulamaların perakendecilerin fiyatlandırma bağımsızlığını ortadan kaldırdığını, rekabeti azalttığını ve markaların kendi satış kanallarını perakendecilerle olan rekabetten koruduğunu belirtti. Armani, Dior, Loro Piana ve son olarak Tod’s gibi markalar da tedarik zincirlerinde işçi istismarı iddiaları nedeniyle İtalyan yetkililer tarafından baskı altına alındı. Bu arada, bazı şirketlerde müşterilere ait korumalı verilerin ihlal edilmesi, sektördeki sorunlara bir yenisini ekledi