Akbank teknoloji yatırımıyla tüm bankayı dönüştürüyor
Akbank 2021’den bugüne beş yılda müşteri sayısını 6,4 milyon artırarak tabana yaygın büyüme planını sürdürüyor. Bu büyümedeki itici güç ise tartışmasız dijital kanallar. Bugün bankadaki bireysel ve bire bir (şubeye gitmeden tüm işlemlerini kişiye özel müşteri temsilcisi ile yapan müşteri grubu) segmentindeki yeni müşteri kazanımlarının dörtte üçü dijital kanallardan gerçekleşiyor. Akbank’ın her üç aktif müşterisinden birini de yine dijital kanallar üzerinden hesap açanlar oluşturuyor.
Dijitalin bankanın büyümesindeki en stratejik güç haline geldiğini doğrulayan Akbank Genel Müdürü Kaan Gür, son beş yılda 1 milyar doları aşan teknoloji yatırımıyla yalnızca sistemleri değil aynı zamanda tüm bankayı dönüştürdüklerini anlatıyor.