Sabancı Holding, gıda perakendesi sektöründeki iştiraki CarrefourSA hakkında son günlerde artan "satış" ve "yeniden yapılandırma" haberlerine ilişkin Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) açıklama yaptı. Holding, şirketin faaliyetlerinin bölünmesi ya da mağaza grupları bazında satılmasına yönelik iddiaların gerçeği yansıtmadığını duyurdu.
Açıklamada, CarrefourSA hisselerinin elden çıkarılmasına dair alınmış somut, bağlayıcı veya kesinleşmiş bir karar bulunmadığı vurgulanırken; iştiraklerin sermaye verimliliği ve portföy getirisini artırmak adına "çıkış dahil tüm stratejik alternatiflerin" düzenli olarak değerlendirildiği hatırlatıldı. Bu ifade, piyasalarda "satış ihtimalinin tamamen rafa kalkmadığı, sadece henüz netleşmediği" şeklinde yorumlandı.
Ekim ayında 'çıkış' sinyali verilmişti
Sabancı Holding'in KAP'a yaptığı bu açıklama, ekim ayında analistlerle gerçekleştirdiği toplantıdaki mesajları yeniden akıllara getirdi. O dönem Reuters'ın aktardığı ve aracı kurumların notlarına yansıyan bilgilere göre; grubun düşük net kar marjı ve özkaynak karlılığı olan iştiraklerinden çıkmayı planladığı öne sürülmüştü.
Deniz Yatırım ve İş Yatırım'ın toplantı notlarında, holdingin öncelikli olarak CarrefourSA (CRFSA) ve Teknosa'yı (TKNSA) değerlendirdiği iddia edilmişti. Analist notlarında, holdingin yabancı para ciro ve regülasyonun az olduğu sektörlere odaklanma stratejisi çerçevesinde, özkaynak karlılığı negatif seyreden bu iki şirketten çıkış yapabileceği belirtilmişti.
Söz konusu toplantıda paylaşılan verilere göre, holding iştirakleri arasında Teknosa'nın özkaynak karlılığı yüzde -104,9, CarrefourSA'nın ise yüzde -311,6 seviyesinde bulunuyordu. İş Yatırım notunda, "Teknosa'da dijital dönüşüm başarılı olamazsa çıkış gündeme gelebilir" ifadesi yer alırken, Enerjisa Üretim'in halka arzının da planlar dahilinde olduğu aktarılmıştı. Bu haberlerin basına yansıdığı gün CarrefourSA ve Teknosa hisselerinde sert yükselişler görülmüştü.
Türkiye pazarında 32. yıl
Türkiye’deki faaliyetlerine 1993 yılında İstanbul İçerenköy’de açtığı ilk mağazayla başlayan şirket, 1996 yılında Sabancı Holding ortaklığıyla "CarrefourSA" adını aldı. 2005 yılında Gima ve Endi birleşmesiyle Borsa İstanbul'da işlem görmeye başlayan şirket, 2013 yılında yönetimin tamamen Sabancı Holding’e geçmesiyle yeni bir döneme girdi. Zincir market; bugün hiper, süper, gurme ve mini formatlarındaki 1.250'den fazla mağazası ve 15 bin çalışanıyla faaliyetlerini sürdürüyor.