;
Arama

Air India kazası 475 milyon dolarlık sigorta talebi yaratabilir

Hindistan'da son on yılın en ölümcül uçak kazası, 475 milyon dolarlık tazminatla sigorta sektörünü sarsarken, küresel havacılık sigorta maliyetlerinde artış bekleniyor.

16 Haziran 2025, 23:03

 

Hindistan’da yaşanan ve 241 kişinin hayatını kaybettiği Air India kazası, ülke tarihinin en büyük havacılık sigortası taleplerinden birine yol açabilir. Sigorta yükümlülüğünün toplamda yaklaşık 475 milyon dolar düzeyinde olacağı öngörülüyor. Bu tutarın, Hindistan havacılık sektörünün 2023 yılı boyunca ödediği yıllık sigorta priminin üç katından fazla olduğuna dikkat çekiliyor.

Air India’ya teminat sağlayan şirketlerden biri olan General Insurance Corporation of India’nın (GIC Re) Başkanı ve Genel Müdürü Ramaswamy Narayanan, gövde ve motor için yaklaşık 125 milyon dolar, yolcuların ve diğer hayatını kaybedenlerin yakınlarına yapılacak tazminatlar içinse yaklaşık 350 milyon dolarlık sorumluluk talebi beklediklerini açıkladı.

Kaza, uçağın Perşembe günü Hindistan’ın batısındaki Ahmedabad kentinde, yoğun yerleşim bulunan bir bölgeye düşmesiyle meydana gelmişti. Bu olay, yalnızca yerel sigorta piyasasını değil, aynı zamanda küresel havacılık sigortası ve reasürans pazarını da etkileyecek gibi görünüyor. Uzmanlara göre, kazanın ardından Hindistan’daki hava yolları için sigorta primleri ya hemen ya da poliçe yenilemeleri sırasında yükselecek.

Kazaya ilişkin sigorta ödemeleriyle ilgili rakamların daha da artabileceği ifade ediliyor. Hayatını kaybedenler arasında yabancı uyrukluların da bulunduğu belirtilirken, bu kişilere yönelik tazminat taleplerinin kendi ülkelerindeki yasal düzenlemelere göre hesaplanacağı kaydediliyor. Adının açıklanmasını istemeyen kaynaklara göre, bu durum toplam mali yükü yukarı çekebilir.

Air India’dan konuyla ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

Narayanan, sigorta şirketlerinin önce gövde tazminatını, ardından da sorumluluk taleplerini karşılayacağını belirtti. “Sorumluluk taleplerinin çözülmesi zaman alacak” değerlendirmesini yaptı.

GlobalData verilerine göre, söz konusu sigorta firmalarının toplam prim üretimi içinde havacılık sigortalarının payı yalnızca yüzde 1 civarında. Ayrıca, bu primlerin büyük bir kısmı uluslararası reasürans şirketlerine devredildi. Bu nedenle, doğrudan yerli sigortacılara düşen yük sınırlı kalabilir.

GlobalData’nın kıdemli sigorta analistlerinden Swarup Kumar Sahoor, pazartesi günü yayımladığı değerlendirmede, “Bu kazanın mali yükü büyük oranda küresel reasürörlerin üzerine binecek. Bu da havacılık reasürans ve sigorta pazarında ciddi bir sıkılaşmaya yol açacaktır” ifadelerini kullandı.


"Para - Yatırım" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Avrupa borsaları ECB'nin faizi sabit tutmasının ardından yükselişle kapandı

    Avrupa borsaları ECB'nin faizi sabit tutmasının ardından yükselişle kapandı

  • ASELSAN'dan 1 milyar 650 milyon euro'luk sözleşme

    ASELSAN'dan 1 milyar 650 milyon euro'luk sözleşme

  • Tofaş hisseleri Stellantis iş birliğiyle yükseldi

     Tofaş hisseleri Stellantis iş birliğiyle yükseldi

  • Dof Robotik halka arz büyüklüğü belli oldu

    Dof Robotik halka arz büyüklüğü belli oldu

  • AKLease'e FMO'dan 40 milyon euro'luk kredi

    AKLease'e FMO'dan 40 milyon euro'luk kredi

  • Garanti BBVA Portföy, fon büyüklüğünde 1 trilyon TL’yi aştı

    DHA
    Garanti BBVA Portföy, fon büyüklüğünde 1 trilyon TL’yi aştı

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler