;
Arama

Hibrit, PHEV ve FCEV teknolojileri, içten yanmalı motorların egemenliğini sonlandırmaya hazırlanıyor

Otomotiv sektörü egzoz emisyonu kısıtlamalarıyla baş etmeye çalışırken farklı teknolojiler üzerinde çalışıyor. Bu teknolojiler sandığımız kadar yeni olmasa da karbon nötr olmak için hızla geliştirilip üretimlerin dönüştürülmesi gerekiyor.

04 Kasım 2025, 07:55

İlk otomobiller yollara buhar motorlarıyla çıkmıştı. James Watt sayesinde güvenilir ve yaygın şekilde kullanılmaya başlanan buhar gücü, trenler gibi otomobillere de hayat vermişti. Sonrasında yani 1800’lü yıllarda elektrik motoru da otomobillerin güç kaynağı olarak kullanılmaya başlandı. Tabii henüz emekleme aşamasındaki akülerle uzun menzillerden bahsetmek mümkün değildi. 1886 yılında ilk benzinli motorlu otomobil olan PatentMotorWagen, Karl Benz tarafından yollara çıkarıldığında sektörün yönü hızlıca değişti.

Önce buharlı otomobiller yok oldu, sonra da elektrikliler. Sonuçta, gürültülü ve bol dumanlı olsa da (buharlılar kadar değil) daha uygun fiyatlı benzinli otomobiller, yakıtın ucuz olması, gittikçe daha kolay bulunur hale gelmesi ve bu sayede menzil probleminin aşılmasıyla sektörü ele geçirdi. 1936’da ilk seri üretim dizel motorlu otomobil olan Mercedes-Benz 260 D satışa sunulsa da uzun yıllar boyunca benzinli otomobiller pazarı domine etti.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok