Moda efsanesi Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti
İtalyan moda tasarımcısı ve milyarder marka sahibi Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti. İtalyan stilinin ve zarafetinin arketipi olan Armani, erkek ve kadın takım elbiselerini modern bir kitleye uygun şekilde yeniden tasarladı Armani Grubu, Giorgio Armani'nin hayatını kaybettiğini doğruladı. Forbes Gerçek Zamanlı Milyarderler listesine göre Armani'nin net servetinin 12 milyar dolar olduğu tahmin ediliyordu. Moda şirketiyle başlayan Armani, müzik, spor ve hatta lüks otellere kadar şirketini genişletti. Ayrıca, şirketi yılda 2 milyar Sterlin'in üzerinde gelir elde eden bir iş insanıydı.
Markanın Instagram sayfasında yayınlanan açıklamada, Armani'nin “son günlerine kadar çalışarak kendini şirkete, koleksiyonlara ve devam eden birçok gelecek projesine adadığı” belirtildi. Açıklamada, Armani'nin “sonuna kadar yorulmak bilmez” biri olduğu da eklendi.
Tasarımı erkeklerin üniforması oldu
Moda imparatorluğu kurucusu olan Armani, başlangıçta geleneksel Napoli terzilerinin bir geleneğini uyarlayarak ün kazandı: erkek takım elbisesinin iç yapısını yumuşatarak içindeki bedeni ortaya çıkardı. Omuz pedlerini ve astarları çıkararak, Armani 1980'lerin başında yeni bir erkek üniforması tasarladı. Bu tarz, kısa sürede kadın müşteriler arasında da beğeni topladı. Kaliforniya Üniversitesi, Los Angeles’taki David C. Copley Kostüm Tasarımı Merkezi’nin kurucu direktörü ve başkanı Deborah Nadoolman Landis, “Benim jenerasyonumdaki tüm kadınlar, buna Hillary Clinton da dahil 1960’larda kot pantolon giyiyordu. Bu görünüm Armani’nin feminenleştirilmiş takım elbiseleriyle profesyonelleştirildi" dedi.
Androjen, lüks ve dönemin erkek yöneticileri arasında popüler olan tutucu kıyafetler ile birçok profesyonel kadının tercih ettiği sade etek-ceket takımlar arasında bir yerde duran Armani tasarımları, alternatif bir güçlü giyim biçimi sundu. Metropolitan Sanat Müzesi Kostüm Enstitüsü’nün eski baş küratörü ve 2000 yılında New York’taki Guggenheim Müzesi’nde düzenlenen bir Armani retrospektifinin Germano Celant ile birlikte eş küratörlüğünü yapan Harold Koda, “Armani, küçük siyah elbise ile Coco Chanel’in yaptığı gibi, sadece tasarladıklarıyla değil, giyimin sosyal etkisiyle de önem kazandı” diye konuştu.
Kral Giorgio
Armani’yi erken dönemde benimseyip onu mit haline getiren moda basını, başlangıçta ona sadece sinematik derecede yakışıklı görünümü nedeniyle değil aynı zamanda, moda tasarımcılarının kendi başlarına pop kültür ünlüleri haline gelmeye başladığı bir dönemde yaydığı kendinden emin ama sade auradan dolayı da kapılmıştı. İtalyan medyasında kendisine “Kral Giorgio” lakabı takılmıştı.
Sonunda moda çevresi, zaman zaman tekrarlayıcı ve modanın gerisinde olmakla eleştirilen tasarım dilinden uzaklaştı. Ancak bu durum Armani’yi rahatsız ettiyse bile, bunu asla belli etmedi; muhtemelen, 2023’te 2,65 milyar dolar gelir elde eden aile şirketi tarafından kullanılan devasa reklam bütçeleri, çalışmalarının basında görkemli ve genellikle saygılı bir şekilde yer bulmasını garantiliyordu. Sonuçta, yıllar boyunca koruduğu sarsılmaz öz güveni haklı çıktı; çünkü son yıllarda moda sarkacı yeniden 80’lere yöneldi ve Armani bir kez daha stil kahini olarak övüldü.
"Forbes Life" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
-
-
-
Contemporary İstanbul kurucusu Ali Güreli İstanbul’u küresel sanat haritasına taşıyor
Nilay Dirim / Yazı İşleri Müdür Yardımcısı
-
Ofislerde verimliliğin ve uyumun yeni anahtarı: Feng Shui
Nilay Dirim / Yazı İşleri Müdür Yardımcısı
-
-