;
Arama

Küresel reklam gelirleri 1 trilyon doları aşacak

GroupM son raporunda küresel reklam sektörü gelirlerinin bu yıl sonunda ilk kez 1 trilyon doları aşacağını öngördü. Raporda gelirlerin yüzde 73’ünün dijital reklamcılıktan oluşacağı, sektör hakimlerinin ise büyük teknoloji şirketleri olduğu yer aldı.

09 Aralık 2024, 10:30 Güncelleme: 09 Aralık 2024, 10:50
Küresel reklam gelirleri 1 trilyon doları aşacak
Shutterstock

WPP'nin sahibi olduğu medya ajansı GroupM, küresel reklam gelirlerinin bu yıl yüzde 9,5 oranında artmasını bekliyor. Böylece sektörün 2024 yılında ilk kez 1 trilyon doları aşması bekleniyor.

Şirketin yıl ortasındaki açıkladığı beklenti gelirlerin 990 milyar dolara ulaşacağı yönündeydi. GroupM, 2025 yılında da yüzde 7,7 oranında bir büyüme öngörüyor.

Dijital reklamcılık gelirin yüzde 73’ünü oluşturacak  

Rapora göre; dijital reklamcılık bu yılın sonunda sektörün küresel gelirinin yüzde 73’ünü oluşturacak. Oran dijital gazete ve dergiler dahil edildiğinde yüzde 82’ye yükseliyor. Öngörülere göre dijital reklamcılık bu yıl yüzde 12,4, 2025’te ise yüzde 10 oranında büyüyecek.

Öte yandan geleneksel reklamcılıkta ise gelir kayıpları yaşanıyor. Basılı reklam gelirlerinin bu yıl yüzde 4,5, 2025’te ise yüzde 3 oranında düşmesi bekleniyor.

Hakimiyet teknoloji şirketlerinde

Büyük teknoloji şirketleri, reklam sektörünün hakimleri. Öyle ki Google, Meta, ByteDance, Amazon ve Alibaba’nın toplam gelirin yarısından fazlasını alması bekleniyor.  

En büyük reklam pazarı: ABD 

Rapora göre; ABD pazarı 2025 yılında 379 milyar dolarlık gelirle dünyanın en büyük reklam pazarı olmayı sürdürecek.

Çin’de de reklam gelirlerinin 2024’te yüzde 13,5 artarak 204,5 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Çin hükümetinin tüketici güvenini artırmaya yönelik girişimleri başarılı olursa, bu pazarda daha sağlam bir büyüme görülmesi olası.

İngiltere ise Avrupa’nın en büyük reklam pazarı olarak 2024’te 53,2 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak ve bu yıl yüzde 8,3 oranında büyüme kaydedecek.

Geleceğin reklamcılığı

GroupM, yapay zeka ve otomasyonun reklamcılık sektöründe inovasyonu artırarak büyümeye katkı sağlayacağını belirtti. Raporda, pandemi ve finansal kriz sonrası dönemde sıfıra yakın faiz oranlarının desteklediği büyüme ortamının sona erdiği, ancak teknolojinin sağladığı yeniliklerin bu boşluğu doldurabileceği ifade edildi.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

Yazarlar

Çok Okunanlar