İstanbul Havalimanı kargo liderliğini Frankfurt’un elinden aldı
BDL tarafından yapılan açıklamada, Almanya’daki yüksek yer maliyetleri ve karmaşık bürokratik süreçlerin hava kargo sektörünü zora soktuğu vurgulandı. Daha düşük maliyetler ve hızlı işlem süreleri nedeniyle kargo trafiğinin giderek komşu Avrupa ülkelerine yöneldiği ifade edildi.
Almanya'da büyüme yavaşladı
Dünya genelinde hava taşımacılığı yüzde 6 oranında büyürken, bu rakamın Almanya’da yalnızca yüzde 1,2 seviyesinde kalmasının beklendiği bildirildi. Frankfurt ve Köln/Bonn gibi önemli Alman havalimanları, küresel rekabette ivme kaybediyor.
Beş maddelik reform çağrısı
BDL, hava taşımacılığı sektörünün yeniden güç kazanabilmesi için beş maddelik bir reform planı açıkladı. Bu plan kapsamında; yer maliyetlerinin düşürülmesi, AB havacılık güvenlik standartlarının dijitalleştirilerek hızlandırılması, hava kargo merkezlerinde esnek çalışma saatleri, AB gümrük uygulamalarının standardize edilmesi ve ithalat KDV süreçlerinin sadeleştirilmesi talepleri yer aldı.
"Alman havalimanları geri planda kalıyor"
BDL’nin çalışma grubuna başkanlık eden Frankfurt Havalimanı işletmecisi Fraport’un Yönetim Kurulu Üyesi Pierre Dominique Prümm, yüksek maliyetler ve eşit olmayan AB düzenlemeleri nedeniyle Alman havalimanlarının tercih edilmediğini söyledi. Prümm, komşu ve üçüncü ülkelerin daha cazip şartlar sunduğunu belirterek, bu durumun Almanya’yı ciddi bir rekabet baskısı altına aldığını ifade etti.
“Hava taşımacılığı olmadan ekonomi ilerleyemez”
BDL Genel Müdürü Dr. Joachim Lang ise Almanya’nın hava taşımacılığında geçmişteki güçlü konumunu koruyabilmesi için hükümetle hızlıca masaya oturmak istediklerini söyledi. Lang, dış ticarette hava taşımacılığının kritik bir rol oynadığını belirterek, “Alman ekonomisini ileri taşımak isteyenler lojistik altyapının önemini göz ardı etmemeli” dedi.
İstanbul büyük bir sıçrama yaptı
BDL verilerine göre, 2023 yılında İstanbul Havalimanı'nın kargo taşıma hacmi yüzde 39,6 oranında artarken, Frankfurt Havalimanı’nda bu oran yüzde 2,5’lik düşüşle geriledi. Pierre Dominique Prümm, bu düşüşün harekete geçilmesi gerektiğinin en açık göstergesi olduğunu belirtti. Prümm’e göre, Almanya'nın küresel hava kargo sektöründe güçlü kalabilmesi için yeni hükümetin stratejik planlamalarında hava taşımacılığına da özel bir yer vermesi şart.
Kritik sektörler havadan taşınıyor
Öte yandan, Almanya’dan AB dışına yapılan ihracatın dörtte biri özellikle makine mühendisliği ve ilaç sektörlerinde hava kargo yoluyla gerçekleştiriliyor. Bu da sektörde yaşanan rekabet kaybının ekonomik etkilerini daha da kritik hale getiriyor.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?