Her 10 kişiden 7'si alışverişte çevresel etkiyi gözetiyor
Multinet Up, Temmuz 2025’te Kuantum Araştırma iş birliğiyle yürütülen, 12 ilde, mikro, küçük ve orta ölçekli işletmelerdeki 300 kişinin katıldığı ‘İşletmelerin Sürdürülebilirlik Duyarlılığı Araştırması’ ve MultiPay uygulaması üzerinden 35 binden fazla kullanıcının katılımıyla gerçekleştirilen ‘Kullanıcı Davranışları Araştırması’ kapsamında, işletmelerin ve bireylerin sürdürülebilirlik eğilimlerine ilişkin kapsamlı veriler ortaya koydu. Multinet Up CMO’su Bora Işık, araştırma çıktılarına yönelik şu açıklamada bulundu: “Elde ettiğimiz sonuçlar, sürdürülebilirlik konusunda hem kurumsal hem bireysel düzeyde artan bir bilinç olduğunu gösteriyor.
2024’te sürdürülebilirlik konusunda aksiyon alan iş yeri oranı yüzde 11,7 iken 2025’te bu oran yüzde 18’e çıktı. Temel seviyede ve aktif sürdürülebilirlik çalışmaları yürüten işletmelerin toplam oranı da yüzde 29,7’ye ulaştı. İşletmelerin bu yöndeki en büyük motivasyonlarına gelince sıralama şöyle; yüzde 56 ile maliyetleri düşürmek, yüzde 52,3 ile çevresel ve sosyal sorumluluk bilinci, yüzde 50 ile marka imajını güçlendirme isteği. En önemli yapısal engeller ise yüzde 51,7 ile yüksek maliyetler, yüzde 48 ile çalışan ilgisizliği ya da bilinç eksikliği. Dahası, işletmelerin yüzde 62,7’si henüz bir sürdürülebilirlik aksiyon planına sahip değil.”