;
Arama

Her 10 kişiden 7'si alışverişte çevresel etkiyi gözetiyor

Multinet Up’ın sürdürülebilirlik kapsamında gerçekleştirdiği araştırmalar hem işletmelerin hem de bireylerin artık daha bilinçli adımlar attığını gösteriyor. Yüksek maliyetler ve bilinç eksikliği ise dönüşümün önündeki en büyük engeller olarak öne çıkıyor.

04 Eylül 2025, 07:45

Multinet Up, Temmuz 2025’te Kuantum Araştırma iş birliğiyle yürütülen, 12 ilde, mikro, küçük ve orta ölçekli işletmelerdeki 300 kişinin katıldığı ‘İşletmelerin Sürdürülebilirlik Duyarlılığı Araştırması’ ve MultiPay uygulaması üzerinden 35 binden fazla kullanıcının katılımıyla gerçekleştirilen ‘Kullanıcı Davranışları Araştırması’ kapsamında, işletmelerin ve bireylerin sürdürülebilirlik eğilimlerine ilişkin kapsamlı veriler ortaya koydu. Multinet Up CMO’su Bora Işık, araştırma çıktılarına yönelik şu açıklamada bulundu: “Elde ettiğimiz sonuçlar, sürdürülebilirlik konusunda hem kurumsal hem bireysel düzeyde artan bir bilinç olduğunu gösteriyor. 

2024’te sürdürülebilirlik konusunda aksiyon alan iş yeri oranı yüzde 11,7 iken 2025’te bu oran yüzde 18’e çıktı. Temel seviyede ve aktif sürdürülebilirlik çalışmaları yürüten işletmelerin toplam oranı da yüzde 29,7’ye ulaştı. İşletmelerin bu yöndeki en büyük motivasyonlarına gelince sıralama şöyle; yüzde 56 ile maliyetleri düşürmek, yüzde 52,3 ile çevresel ve sosyal sorumluluk bilinci, yüzde 50 ile marka imajını güçlendirme isteği. En önemli yapısal engeller ise yüzde 51,7 ile yüksek maliyetler, yüzde 48 ile çalışan ilgisizliği ya da bilinç eksikliği. Dahası, işletmelerin yüzde 62,7’si henüz bir sürdürülebilirlik aksiyon planına sahip değil.”


"Forbes Stüdyo" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Birmingham’dan yükselen bir göç ve eğitim markası: Nejat Immigration

    Birmingham’dan yükselen bir göç ve eğitim markası: Nejat Immigration

  • Sağlık sigortasında yeni nesil yolculuk

    Sağlık sigortasında yeni nesil yolculuk

  • İş dünyasının ortak dili: BMW 5 Serisi

    İş dünyasının ortak dili: BMW 5 Serisi

  • Fisun Koç Doğan: BES’te her 4 katılımcıdan 1’i Allianz Türkiye’den

    Fisun Koç Doğan: BES’te her 4 katılımcıdan 1’i Allianz Türkiye’den

  • Tarımda güvencenin adı: Bereket Sigorta

    Tarımda güvencenin adı: Bereket Sigorta

  • Sigortada fintek devrimi

    Sigortada fintek devrimi

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dolar milyarderi Türkler