;
Arama

Generals Motors robot taksi projesinin fişini çekti

General Motors, maliyet tasarrufu sağlamak amacıyla Cruise adlı robot taksi iştirakinin çalışmalarını iptal etmeye karar verdi

11 Aralık 2024, 13:12 Güncelleme: 11 Aralık 2024, 15:04

General Motors, son sekiz yılda Cruise robot taksi birimine milyarlarca dolar aktardıktan sonra bu yan kuruluşunun çalışmalara son vereceğini ve kişisel araçlar için otonom sürüş teknolojileri geliştirmeye yönelik şirket içi çabalarla birleştireceğini açıkladı. Detroit merkezli otomobil üreticisi tanımlamadığı rakiplerle, rekabet edebilmek için işi ölçeklendirmenin çok uzun süreceği ve çok maliyetli olacağı için Cruise'un robot taksi çalışmalarını artık finanse etmeyeceğini söyledi. Muhtemelen en büyük zorluk, her hafta robotaksileriyle yüz binlerce sürücüyü taşıyan ve hizmeti Miami, Austin ve Atlanta'ya genişletmek üzere olan Waymo'yu yakalamak.

GM Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Mary Barra bir konferans görüşmesinde, “Bu, GM'nin şirketimizin ve sektörün geleceği için doğru teknolojiye sahip olmaya odaklandığımızı vurgulayan bir dizi kararın sonuncusu oldu. GM olarak stratejimize yeniden odaklanmak için bu kararı aldık çünkü araçlarımızda sürücü yardımı ve otonom sürüş teknolojisinin önemine inanıyoruz” dedi. 

Kazadan sonra toparlanamadı


2016'da GM tarafından satın alınan Cruise, SoftBank ve Honda'nın yatırımları da dahil olmak üzere 8 milyar dolardan fazla para toplayarak en iyi finanse edilen robot taksi şirketleri arasında yer aldı. Yıllarca, gelişmekte olan otonom araç alanında baskın bir oyuncu olmak için Alphabet'in Waymo'su ile sıkı bir rekabet içindeydi. Ancak şirket, robotik sürüş hizmetini halka açtıktan kısa bir süre sonra, robotaksilerinden birinin San Francisco'da bir kadına çarpıp sürüklediği Ekim 2023'teki kazanın ardından ayağa kalkmakta zorlandı. Cruise kısa süre önce Uber ile çalışma planlarını açıkladı ve markaya olan güveni yeniden inşa etmeye odaklandı ancak bu çabalar GM yönetimi tarafından yeterli görülmedi.

Tesla'nın sahibi Elon Musk, şirketinin robot taksi teknolojisinde lider olmasını hedeflemiş olsa da en azından yakın vadede bunu başarabileceğini henüz göstermedi. Bunun yerine Waymo, robot taksi alanındaki tek büyük ölçekli oyuncu olma gibi benzersiz bir konumda görünüyor. Şirket geçen ay Phoenix, San Francisco ve Los Angeles'ta 150 binden fazla ödeme yapan müşteri taşıdığını ve bu sayının gelecek yıl yeni şehirlere girdikçe ve araç filosunu genişlettikçe önemli ölçüde artacağını belirtti. Şimdiye kadar büyüme planlarını yavaşlatabilecek ciddi kazalardan da kaçınmayı başardı.

Las Vegas'ta bir robot taksi hizmeti başlatmaya hazırlanan Amazon'un Zoox birimi, ölçeği çok daha küçük olmasına rağmen şimdilik Waymo'nun ABD'deki birkaç rakibinden biri gibi görünüyor. GM, Cruise'un yaklaşık yüzde 90'ına sahip ve Cruise yönetim kurulundan onay aldıktan sonra kalan hisseleri diğer yatırımcılardan satın alacak. Gelecek yıl yeniden yapılandırma planını tamamladıktan sonra yılda 1 milyar dolardan fazla tasarruf etmeyi bekliyor. Barra tam olarak kaç Cruise çalışanının GM'ye geçeceğini söylemedi.


"Teknoloji" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Apple satışları yüzde 18 düştü: Huawei Çin’de zirveye yerleşti

    forbes.com.tr
     Apple satışları yüzde 18 düştü: Huawei Çin’de zirveye yerleşti

  • ABD'de TikTok yasağı 75 günlüğüne durduruldu

    forbes.com.tr
    ABD'de TikTok yasağı 75 günlüğüne durduruldu

  • Instagram'dan CapCut'a rakip: Yeni video uygulaması Edits'i tanıttı

    forbes.com.tr
    Instagram'dan CapCut'a rakip: Yeni video uygulaması Edits'i tanıttı

  • Avrupa sahip olduğu lityumu çıkarmakta zorlanıyor

    forbes.com.tr
    Avrupa sahip olduğu lityumu çıkarmakta zorlanıyor

  • Trump’ın planı TikTok’u kurtarabilir mi?

    forbes.com.tr
     Trump’ın planı TikTok’u kurtarabilir mi?

  • Musk’ın SpaceX’i Bezos’un Blue Origin’inden nasıl daha hızlı büyüdü?

    forbes.com.tr
     Musk’ın SpaceX’i Bezos’un Blue Origin’inden nasıl daha hızlı büyüdü?

Yazarlar

Çok Okunanlar