;
Arama

Çin’de ağır vasıtaların yarısı 2028’de elektrikli olabilir

CATL Başkanı Zeng Yuqun, Çin'de ağır kamyon satışlarında elektrikli araçların payının 2024'teki %10 seviyesinden 2028 itibarıyla yüzde 50'ye yükselebileceğini söyledi. Bu öngörü, kamyon taşımacılığındaki fosil yakıt talebi için yeni bir baskı anlamına geliyor.

18 Mayıs 2025, 15:13 Güncelleme: 18 Mayıs 2025, 15:37

 

Çinli batarya üreticisi Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) Başkanı Zeng Yuqun, ülkenin ağır vasıta pazarında elektrikli araçların hızlı yükselişine dikkat çekti. Shanghai belediyesine bağlı haber sitesi Jiemian’da yayımlanan habere göre, Zeng, pazar günü gerçekleştirilen ağır vasıta batarya değişim sistemi tanıtım toplantısında yaptığı açıklamada, 2028 yılına kadar satılan her iki kamyondan birinin elektrikli olabileceğini ifade etti.

Zeng’in açıklaması, LNG ile çalışan kamyonların yükselişiyle zaten dönüşüm sürecine giren kamyon taşımacılığı sektöründe yakıt talebinin geleceğine dair önemli bir sinyal olarak değerlendiriliyor.

Kuzey Çin’de dev yatırım: 60 GWh kapasiteli tesis faaliyete geçti

CATL, cumartesi günü yaptığı açıklamayla, Çin’in kuzeyinde yer alan Shandong eyaletinde, yıllık 60 gigawatt-saat kapasiteli enerji depolama ve elektrikli araç bataryası üretim tesisinin üretime başladığını duyurdu. Bu tesis, şirketin Çin’in kuzeyindeki ilk üretim üssü olma özelliğini taşıyor.

WeChat üzerinden yapılan açıklamaya göre, bu yatırım yalnızca başlangıç niteliğinde. CATL, önümüzdeki iki yıl içinde projenin ikinci ve üçüncü fazlarını hayata geçirmeyi planlıyor. Böylece, Shandong’da milyarlarca yuan değerinde bir enerji odaklı batarya sanayi kümelenmesi oluşturulması hedefleniyor.

Shandong’un hedefi: 14 milyar dolarlık lityum batarya sanayisi

Shandong yerel yönetiminin geçtiğimiz yıl yayımladığı bir bildiride, eyaletin 2025 yılı sonuna kadar toplam 100 milyar yuanlık (yaklaşık 14 milyar dolar) bir lityum batarya ekosistemi kurmayı hedeflediği açıklanmıştı. Bu ekosistemin; elektrot malzemeleri, elektrolitler, batarya hücreleri ve batarya montajı gibi tüm üretim basamaklarını kapsaması planlanıyor.

CATL'nin son yatırımı, bu hedef doğrultusunda atılan en somut adımlardan biri olarak öne çıkıyor.


"Otomobil" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Elon Musk’ın Tesla robotaksi uygulaması neden riskli?

    Elon Musk’ın Tesla robotaksi uygulaması neden riskli?

  • GM ve LG’den maliyeti düşüren batarya hamlesi

    GM ve LG’den maliyeti düşüren batarya hamlesi

  • Tesla Elon Musk için yeni ödeme planı hazırlığında

    Tesla Elon Musk için yeni ödeme planı hazırlığında

  • Elektrikli araç satışları belirsizliklerine rağmen nisanda yüzde 29 arttı

    Elektrikli araç satışları belirsizliklerine rağmen nisanda yüzde 29 arttı

  • Japonya: Otomobil tarifelerini dışlayan ABD anlaşmasına imza atmayız

    Japonya: Otomobil tarifelerini dışlayan ABD anlaşmasına imza atmayız

  • Robotaksilerin geleceği yeniden şekilleniyor: Waymo fabrikası

    Robotaksilerin geleceği yeniden şekilleniyor: Waymo fabrikası

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?