BYD: Çin'deki fiyat savaşları sektöre zarar veriyor
BYD İcra Başkan Yardımcısı Stella Li, Londra’da Bloomberg’e verdiği röportajda Çin pazarındaki fiyat rekabetinin giderek sağlıksız bir hale geldiğini dile getirdi. Li, rakip firmaların yeni modelleri daha büyük ve daha ucuz fiyatlarla piyasaya sunmasının BYD’yi de fiyat kırmaya mecbur bıraktığını ifade etti. “Bu bir hayatta kalma savaşı ama sektör için sağlıklı değil” diyen Li, şirketlerin kâr marjlarının giderek azaldığını ve dengenin bozulduğunu belirtti.
22 modelde indirim, yüzde 30’un üzerinde düşüş
BYD, mayıs ayının sonunda tam 22 modelinde fiyat indirimi yaptı. Bazı araçlarda indirim oranı yüzde 30’un üzerine çıktı. Bu hamle, şirketin 2025 yılı için belirlediği 5,5 milyon araçlık satış hedefinin bir parçası olarak görülüyor. Ancak yılın ilk dört ayında satışların yalnızca yüzde 15 artmış olması hedefe ulaşmak için daha büyük bir çaba gerektiğini gösteriyor.
Fiyat indirimleri sektörde domino etkisi yarattı
BYD’nin fiyatları aşağı çekmesinin ardından Chery, Leapmotor ve IM Motors gibi diğer Çinli markalar da benzer adımlar attı. Bu durum, ülkede fiyat savaşının daha da derinleşeceği endişesini artırdı. Çin Otomobil Üreticileri Birliği (CAAM) ise yaptığı açıklamada, plansız fiyat indirimlerinin şirketleri zarara uğrattığını ve sektör genelinde sağlıklı rekabet ortamını zedelediğini belirterek, otomobil üreticilerini daha temkinli davranmaya çağırdı.
BYD’den Avrupa’ya 20 milyar dolarlık yatırım planı
Stella Li, Çin’de yaşanan bu zorlu sürece rağmen BYD’nin Avrupa hedeflerinden vazgeçmediğini de sözlerine ekledi. Li, şirketin önümüzdeki yıllarda Avrupa’da 20 milyar dolara kadar yatırım yapmayı planladığını açıkladı. Ayrıca BYD'nin şu an için Avrupalı otomobil üreticileriyle ortaklık düşünmediğini de vurguladı.