Almanya'daki Volkswagen işçileri greve gidiyor
Almanya’da Volkswagen’in dokuz otomobil ve bileşen fabrikasında çalışan işçiler, IG Metall sendikasının çağrısıyla greve gidecek.
Grevin en büyük eylemlerinden birinin Wolfsburg’daki Volkswagen genel merkezinde yapılması bekleniyor. Hannover fabrikasında ve Emden, Salzgitter, Braunschweig gibi diğer bileşen ve otomobil fabrikalarında da protestolar düzenlenecek. Sendika, bu eylemlerin bir uzlaşı sağlanamaması durumunda 24 saatlik ya da süresiz grevlere dönüşebileceği uyarısında bulundu.
Grevler, Volkswagen’in halihazırda düşen teslimatlar ve azalan kârlarla mücadele ettiği bir dönemde şirketin üretimini olumsuz etkileyecek. IG Metall yöneticisi Groeger, “Bu çatışmanın ne kadar süreceği ve yoğun olacağı, Volkswagen’in müzakere masasında alacağı kararlara bağlı” dedi.
Volkswagen ise çalışanların grev hakkına saygı duyduklarını açıkladı. Şirket sözcüsü, grevin etkisini en aza indirmek ve müşterilere temel tedariki sağlamak için gerekli önlemleri aldıklarını belirtti.
İşçiler neden greve gidiyor?
Geçtiğimiz hafta sendika, 2025 ve 2026 yılları için ikramiyelerden feragat etmeyi içeren ve toplamda 1,5 milyar euro tasarruf sağlayacağını öne süren bir öneri sundu. Ancak Volkswagen bu öneriyi reddetti ve maliyetleri düşürmek için yüzde 10 maaş kesintisi talep etti. Şirket ayrıca, 87 yıllık tarihinde bir ilk olarak Almanya’daki fabrikaları kapatma tehdidinde bulundu.
Volkswagen Sachsen GmbH’ye bağlı Zwickau’daki yalnızca elektrikli araç üreten fabrikalar dahil olmak üzere diğer tesislerin çalışanları, pazartesi ve salı günleri greve davet edildi. Yeni iş anlaşması için müzakereler 9 Aralık’ta devam edecek. Sendika, her bir Volkswagen fabrikası için uzun vadeli bir plan içermeyen tekliflere karşı çıkacaklarını açıkladı.
Çin'deki fabrikasını ve iki test pistini sattı
Volkswagen geçtiğimiz günlerde Çinli SAIC Motor Corporation ile ortak olarak işlettiği Çin’in Sincan bölgesindeki fabrikasını sattığını duyurdu. Şirket buna ek olarak Turpan ve Anting’de yer alan test pistlerini de elden çıkardı. Sincan bölgesindeki fabrika, bölgedeki Uygur halkına yönelik insan hakları ihlalleri nedeniyle ciddi eleştirilerin merkezinde kalıyordu.
Volkswagen, üçüncü çeyrekte faaliyet kârının yüzde 42 seviyesinde düştüğünü bildirdi. Şirketin faaliyet kârı 2,86 milyar euroya düşerken, üçüncü çeyrek satış gelirleri yıllık yüzde 0,5 düşüşle yaklaşık 78,5 milyar euroya geriledi. Volkswagen, araç satışlarının 2024’ün üçüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,3 düştüğünü de söyledi. Bu sonuçların üstüne bir açıklama yapan şirket CEO’su Oliver Blume, kötü durumların arkasında onlarca yıldır süregelen yapısal sorunlar olduğunu belirtti. Aynı zamanda Porsche’nin CEO’su da olan Blume, dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisinin yeniden toparlanması için maliyetleri büyük ölçüde azaltması gerektiğini dile getirdi.
"Dünya" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
-
-
-
-
-
Çin'in ticaret fazlası 2024'te 1 trilyon dolara yaklaştı: Küresel üretim hakimiyeti devam ediyor
forbes.com.tr
-
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
Nilgün Balcı Çavdar
Türk Milyarderler
-
forbes.com.tr
Milyonlarca Stanley Kupası piyasadan geri çekiliyor