;
Arama

Oscar’ın reytingleri yüzde 7 düştü

Oscar Ödülleri törenini bu yıl 18 milyon kişi izledi. Ancak reytingler geçen yıla göre yüzde 7 düştü.

04 Mart 2025, 12:31

Conan O'Brien'ın sunuculuğunu yaptığı 97. Akademi Ödülleri, üst üste üç yıllık yükselişin ardından, Nielsen'in ABC'deki doğrusal izleyici ve Hulu'daki canlı yayın ölçümlerinin birleşimine göre 18,07 milyon izleyiciye geriledi. Geçen yılki yayına (19,5 milyon) kıyasla yüzde 7'lik düşüş haberi, Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi'nin ABC ile mevcut sözleşmenin 2028'de sona ermesi nedeniyle yıllık etkinliği diğer ağlara ve platformlara taşımayı planladığının bildirilmesinin hemen ardından geldi.

ABD’de şu anda Oscarlar sezon başından bugüne, en çok izlenen primetime eğlence yayını olsa da (spor ve haberler hariç) sadece beş yıl önce, 2020'de Akademi Ödülleri 23.6 milyon izleyiciye ulaşmıştı.  2000'li yılların başında 40 milyon izleyici aralığında seyreden Oscar Ödülleri, 1998'de (Titanic En İyi Film seçildiğinde) 57,25 milyon izleyiciye sahipti. Elbette artık çok platformlu olan sektörde izleyiciler yıllardır azalıyor. Ancak bir zamanlar sadece sinemalarda gösterilen filmlerin dijital platformlara geçmesi, film gişelerine zarar vererek ödül galalarına olan ilgiyi de azalttı.

ABC ise 18-49 yetişkinlerde geçen yıla göre yüzde 3 artışla 3,92 reyting ve 18-34 yetişkinlerde 2020'den bu yana en yüksek reytingi (3,17 reyting) elde etti. Elbette bu demografik veriler, Oscar'ın gerçek anlamda “Eğlencenin Super Bowl'u” olduğu zamanlarla karşılaştırıldığında sönük kalıyor. Sosyal medya açısından ise 97. Oscar Ödülleri toplam 104,2 milyon etkileşim elde ederek sezonun en sosyal 1. TV programı oldu.


"Forbes Life" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Forbes 2024 Milyarderler Listesi’nde ne olmuştu?

    Cem Pekin
    Forbes 2024 Milyarderler Listesi’nde ne olmuştu?

  • İş görüşmelerinde sorulması gereken sorular

    İş görüşmelerinde sorulması gereken sorular

  • Dünyanın en ulaşılması zor ve ayrıcalıklı destinasyonları

    Dünyanın en ulaşılması zor ve ayrıcalıklı destinasyonları

  • TÜSİAD: Kadının yönetimdeki ağırlığını artıracak adımlar atılmalı

    Nuray Tarhan
    TÜSİAD: Kadının yönetimdeki ağırlığını artıracak adımlar atılmalı

  • Donatella Versace 28 yılın ardından kreatif direktörlüğü bıraktı

    Donatella Versace 28 yılın ardından kreatif direktörlüğü bıraktı

  • Çinli şirketler ABD’ye 60 saniyelik diziler ihraç ediyor

    Çinli şirketler ABD’ye 60 saniyelik diziler ihraç ediyor

Yazarlar

Çok Okunanlar