Nike gençlere yönelik çekiciliğini güçlendirdi
Nike, LEGO ile işbirliği yaparak 100 dolara satılan ve LEGO web sitesinde dakikalar içinde tükenen ilk Nike Dunk x LEGO setini piyasaya sürerek yeni bir oyun alanına adım attı.
Öne çıkanlar
• 1.180 parçadan oluşan Nike Dunk x LEGO seti, basketbol topu ve bir basketbol spor ayakkabısı olarak tasarlandı ve gizli bölmeleri ile “DUNK” sloganı ve B'Ball Head adlı yeni bir LEGO minifigürü içeriyor.
• Bu, Nike x LEGO çocuk ayakkabıları ve giysileri, eylül ayında piyasaya sürülecek ek LEGO setleri ve Uluslararası Oyun Günü'ne denk gelecek şekilde 7 Haziran'dan 11 Haziran'a kadar Kaliforniya'daki LEGOLAND'de başlayacak birçok şehirde gerçekleşecek interaktif deneyimler dahil olmak üzere bir dizi marka ortaklığı kampanyasının ilkini oluşturuyor.
• Gelecek ay, üst kısmı LEGO'nun ikonik parçalarıyla şekillendirilmiş ve orta tabanındaki boşluklara LEGO minifigürleri basılmış, parlak sarı renkli, 155 dolar fiyatlı, ortak markalı bir Nike Air Max Dn x LEGO spor ayakkabı piyasaya sürülecek.
• Nike'tan yapılan açıklamaya göre LEGO ve Nike, “LEGO parçalarının yaratıcı dünyasını Nike'ın tarihi spor mirasıyla birleştirerek her yerdeki çocuklara aktif ve yaratıcı oyun keyfi için ilham vermek üzere” birkaç yıllık bir ortaklığa imza attı.
• LEGO sihrinin bir kısmını Nike'a taşımak için bir başka hamle olarak, 2004'ten 2023'e kadar görev yaptığı süre boyunca LEGO'nun olağanüstü dönüşüne liderlik ettiği düşünülen eski LEGO CEO'su Jørgen Vig Knudstorp, Nike'ın yönetim kuruluna aday gösterildi.
Arka plan
Nike x LEGO ortaklığı, kendi pazarlarındaki devlerin birleşmesi. Nike spor giyimde açık ara dünya lideri, LEGO ise oyuncakta zirvede. Bu ortaklık, Nike'ın çocuk pazarına erişimini canlandırmaya yardımcı olacak. 31 Mayıs'ta sona eren 2025 mali yılında yüzde 5'lik bir düşüşle 5,7 milyar dolar gelir elde eden Nike marka portföyünün en küçük raporlama segmenti ço'ıcuk ürünleri. Niken sıkıntıları bununla da bitmiyor. Toplam gelirler yüzde 10 düşüşle 46,3 milyar dolara geriledi. Bu arada LEGO Group, geçen yıl yüzde 13 artışla 11,7 milyar dolara ulaşan satışlarıyla rüzgarı arkasına aldı ve Reptrak tarafından 2025 yılında dünyanın en itibarlı şirketi olarak değerlendirildi. Nike 22. sırada yer alıyor.