Mercedes ve Volkswagen ilk çeyrekte frene bastı
Mercedes-Benz, yılın ilk üç ayında faaliyet kârında ciddi bir düşüş yaşadı. Şirketin ocak-mart döneminde düzeltilmiş faaliyet kârı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40,7 azalarak 2 milyar 289 milyon euro'ya geriledi. Net kârı ise yüzde 43 düşüşle 1 milyar 731 milyon euro olarak açıklandı.
Aynı dönemde araç teslimatlarında da gerileme yaşandı. Şirketin teslim ettiği araç sayısı yüzde 3,6 azalarak 446 bin 300'e düştü. Mercedes-Benz, Çin'deki lüks otomobil talebindeki zayıflamanın bu düşüşte etkili olduğunu belirtti.
ABD tarifeleri risk oluşturuyor
Mercedes-Benz, ABD’nin otomobil ithalatına yönelik tarifelerinin uygulanması durumunda şirketin faaliyet kârı, serbest nakit akışı ve satış gelirlerinin olumsuz etkilenebileceğini duyurdu. Şirket, tarife politikaları ve bunların müşteri davranışları üzerindeki etkilerinin yüksek belirsizlik taşıdığını vurguladı.
Volkswagen Grubu da zor bir dönemden geçiyor
Audi, Porsche, Skoda ve Seat gibi markaları bünyesinde barındıran Volkswagen Grubu da ilk çeyrekte benzer bir tabloyla karşılaştı. Şirketin faaliyet kârı yüzde 37 azalarak 2 milyar 873 milyon euro'ya, net kârı ise yüzde 40,6 gerileyerek 2 milyar 186 milyon euro'ya düştü.
Grubun toplam satış geliri ise Çin dışındaki pazarlardaki artış sayesinde yüzde 2,8 artarak 77 milyar 558 milyon euro'ya yükseldi. Ancak bu artış, Çin’deki keskin talep düşüşü ve Avrupa’daki üretim maliyetlerindeki artışı dengeleyemedi.
Kar marjı geriledi, maliyet baskısı arttı
Volkswagen’in kar marjı geçen yılın ilk çeyreğinde yüzde 6 iken bu yıl yüzde 3,7’ye düştü. Şirket, yeniden yapılandırma maliyetleri, batarya üretim giderleri ve Çin’deki satışlardaki düşüşün bu düşüşte etkili olduğunu belirtti.
Volkswagen ayrıca yılın kalanında siyasi belirsizlikler, artan ticari kısıtlamalar, enerji maliyetleri ve emisyon düzenlemeleri nedeniyle zorlukların süreceğini ifade etti. ABD tarifeleri ise henüz finansal tahminlere yansıtılmadı.
Çin pazarı baskı yaratıyor
Her iki şirket de Çin pazarında yaşanan daralmadan ciddi şekilde etkilendi. Mercedes-Benz'in satışlarındaki zayıflama kârlılığı düşürürken, Volkswagen Grubu da Çin’deki rekabetin üretim kapasitelerini kısmaya zorladığını açıkladı.
Volkswagen Mali İşler Müdürü Arno Antlitz, şirketin belirsiz küresel koşullarda rekabetçi kalabilmesi için maliyet kontrolünün kritik olduğunu belirtti.
"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
-
-
Mehmet Öğütçü
Türkiye otomotivde kavşakta: Teknoloji, enerji ve jeopolitiğin kesişiminde yeni bir rol
-
-
-
Çok Okunanlar
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?
-