;
Arama

Mercedes ve Volkswagen ilk çeyrekte frene bastı

Mercedes-Benz ve Volkswagen Grubu, 2025 yılının ilk çeyreğinde finansal sonuçlarını açıkladı. Her iki Alman otomotiv şirketi de özellikle Çin'deki zayıflayan talep, artan maliyetler ve küresel ekonomik belirsizlikler nedeniyle önemli gelir kayıpları yaşadı.

08 Mayıs 2025, 14:53

Mercedes-Benz, yılın ilk üç ayında faaliyet kârında ciddi bir düşüş yaşadı. Şirketin ocak-mart döneminde düzeltilmiş faaliyet kârı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40,7 azalarak 2 milyar 289 milyon euro'ya geriledi. Net kârı ise yüzde 43 düşüşle 1 milyar 731 milyon euro olarak açıklandı.

Aynı dönemde araç teslimatlarında da gerileme yaşandı. Şirketin teslim ettiği araç sayısı yüzde 3,6 azalarak 446 bin 300'e düştü. Mercedes-Benz, Çin'deki lüks otomobil talebindeki zayıflamanın bu düşüşte etkili olduğunu belirtti.

ABD tarifeleri risk oluşturuyor

Mercedes-Benz, ABD’nin otomobil ithalatına yönelik tarifelerinin uygulanması durumunda şirketin faaliyet kârı, serbest nakit akışı ve satış gelirlerinin olumsuz etkilenebileceğini duyurdu. Şirket, tarife politikaları ve bunların müşteri davranışları üzerindeki etkilerinin yüksek belirsizlik taşıdığını vurguladı.

Volkswagen Grubu da zor bir dönemden geçiyor

Audi, Porsche, Skoda ve Seat gibi markaları bünyesinde barındıran Volkswagen Grubu da ilk çeyrekte benzer bir tabloyla karşılaştı. Şirketin faaliyet kârı yüzde 37 azalarak 2 milyar 873 milyon euro'ya, net kârı ise yüzde 40,6 gerileyerek 2 milyar 186 milyon euro'ya düştü.

Grubun toplam satış geliri ise Çin dışındaki pazarlardaki artış sayesinde yüzde 2,8 artarak 77 milyar 558 milyon euro'ya yükseldi. Ancak bu artış, Çin’deki keskin talep düşüşü ve Avrupa’daki üretim maliyetlerindeki artışı dengeleyemedi.

Kar marjı geriledi, maliyet baskısı arttı

Volkswagen’in kar marjı geçen yılın ilk çeyreğinde yüzde 6 iken bu yıl yüzde 3,7’ye düştü. Şirket, yeniden yapılandırma maliyetleri, batarya üretim giderleri ve Çin’deki satışlardaki düşüşün bu düşüşte etkili olduğunu belirtti.

Volkswagen ayrıca yılın kalanında siyasi belirsizlikler, artan ticari kısıtlamalar, enerji maliyetleri ve emisyon düzenlemeleri nedeniyle zorlukların süreceğini ifade etti. ABD tarifeleri ise henüz finansal tahminlere yansıtılmadı.

Çin pazarı baskı yaratıyor

Her iki şirket de Çin pazarında yaşanan daralmadan ciddi şekilde etkilendi. Mercedes-Benz'in satışlarındaki zayıflama kârlılığı düşürürken, Volkswagen Grubu da Çin’deki rekabetin üretim kapasitelerini kısmaya zorladığını açıkladı.

Volkswagen Mali İşler Müdürü Arno Antlitz, şirketin belirsiz küresel koşullarda rekabetçi kalabilmesi için maliyet kontrolünün kritik olduğunu belirtti.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Japon şirketlerden Trump tarifelerine karşı 28 milyar dolarlık kayıp uyarısı

    Japon şirketlerden Trump tarifelerine karşı 28 milyar dolarlık kayıp uyarısı

  • SEC'ten Unicoin'e dolandırıcılık davası

    SEC'ten Unicoin'e dolandırıcılık davası

  • Bill Gates Microsoft hisselerini elinde tutsaydı Musk’tan daha zengin olurdu

    Bill Gates Microsoft hisselerini elinde tutsaydı Musk’tan daha zengin olurdu

  • Morgan Stanley: Küresel ekonomi 2025’te yavaşlayacak

    Morgan Stanley: Küresel ekonomi 2025’te yavaşlayacak

  • Musk'tan siyasetten çekilme sinyali

    Musk'tan siyasetten çekilme sinyali

  • Çin'den ABD'ye iPhone ihracatı 13 yılın en düşük seviyesinde

    Çin'den ABD'ye iPhone ihracatı 13 yılın en düşük seviyesinde

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?