;
Arama

L'Oréal'in satışları, 2024'te yüzde 6 arttı

Fransa merkezli kozmetik şirketi L'Oréal, Avrupa ve Kuzey Afrika'daki güçlü performansın etkisiyle 2024'ün ilk dokuz ayında satışlarda yıllık bazda yüzde 6'lık bir artış bildirdi. Ancak sonuçlar, Çin'deki düşük tüketici güveni nedeniyle beklentilerin altında kaldı.

23 Ekim 2024, 14:50
L'Oréal'in satışları, 2024'te yüzde 6 arttı
Shutterstock

Fransa merkezli kozmetik şirketi L'Oréal, Avrupa ve Kuzey Afrika'daki güçlü performansın etkisiyle 2024'ün ilk dokuz ayında satışlarda yıllık bazda yüzde 6'lık bir artış bildirdi. Ancak sonuçlar, Çin'deki düşük tüketici güveni nedeniyle beklentilerin altında kaldı.

Açıklamada, dokuz aylık dönemde sabit kurlarla satışların birebir bazda 35 milyar dolara (32,40 milyar euro) ulaştığı belirtildi.

Maybelline ve Lancome markalarının sahibi olan şirket, Avrupa'daki satışlarının mevcut mağazalar üzerinden yapılan karşılaştırmalarda yüzde 9,3 ve tüm işlemler üzerinden yapılan raporlama bazında yüzde 9,9 büyüme göstererek 10,8 milyar dolara ulaştığını belirtti. Saç bakımı ve parfümler başta olmak üzere tüm kategorilerde çift haneli büyüme görüldü.

Kuzey Amerika'daki satışlar, mevcut mağazalar üzerinden yapılan karşılaştırmalarda yüzde 6,9 ve tüm işlemler üzerinden yapılan raporlama bazında yüzde 7,1 büyüyerek 9,6 milyar dolara ulaştı; bu büyüme, devam eden kanal genişlemesi ve sürekli değer artırma ile desteklendi. Benzer şekilde, Latin Amerika'da da büyüme kaydedildi; mevcut mağazalar üzerinden yapılan karşılaştırmalarda satışlar yüzde 12,3 ve tüm işlemler üzerinden raporlanan bazda yüzde 10,3 artarak 2,73 milyar dolara ulaştı; bu artış, hem değer hem de hacimden dengeli bir katkı ile sağlandı.

Şirketin Güney Asya Pasifik, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Sahra Altı Afrika (SAPMENA-SSA) bölgesindeki satışları, mevcut mağazalar üzerinden yüzde 12,6 ve tüm işlemler üzerinden yüzde 12,1 artarak 3 milyar dolara ulaştı; bu artış, karışım ve fiyat arasında dengeli bir şekilde sağlanan değer ve hacim kombinasyonu ile desteklendi.

Tüm bu gelişmelerin aksine, Kuzey Asya'daki satışlar mevcut mağazalar üzerinden yüzde 3 ve tüm işlemler üzerinden yüzde 3,5 azalarak 8 milyar dolara düştü; bu düşüş, ana karada Çin'deki güzellik pazarının devam eden kötüleşmesi ve düşük tüketici güveni tarafından etkilendi.

"Zorlu pazar" vurgusu

L’Oréal'in CEO'su Nicolas Hieronimus "Çin ekosistemindeki durum gitgide daha zorlu bir hal alıyor. Ancak hükümet teşviklerinin tüketici güvenini kazanmak konusunda yardımcı olacağına inanıyoruz" diye konuştu. Hieronimus ayrıca küresel kozmetik pazarının beklentiler doğrultusunda normalleştiğini de belirtti. "Güzellik sektörü, birimler de dahil olmak üzere, büyümeye devam ediyor" ifadelerini kullanan CEO, ekonomik ve jeopolitik belirsizliklere rağmen bu yılı da büyümeyle kapatmak konusunda kendilerine güvendiklerini belirtti. 


"Haberler" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • TÜSİAD: Sağlıklı yaşlanmıyoruz

    Cem Cemal Pekin
    TÜSİAD: Sağlıklı yaşlanmıyoruz

  • Hyundai’nin ABD’deki en büyük fabrikası işçi bulamıyor

    Hyundai’nin ABD’deki en büyük fabrikası işçi bulamıyor

  • Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın alarak mobilya sektörüne girdi

    Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın alarak mobilya sektörüne girdi

  • Türkiye günlerdir alevlerle boğuşuyor

    Türkiye günlerdir alevlerle boğuşuyor

  • Trump-Musk savaşı kızışıyor: Tesla'nın milyarlarca doları tehlikede

    Trump-Musk savaşı kızışıyor: Tesla'nın milyarlarca doları tehlikede

  • Orman yangınları küresel risk ligine yükseldi: Allianz’ın 2025 raporundan çarpıcı uyarılar

    Orman yangınları küresel risk ligine yükseldi: Allianz’ın 2025 raporundan çarpıcı uyarılar

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)