Ditaş’ta devir: Hisselerin yüzde 68’i BDY Group’a geçiyor
Araç altyapı parçaları üretiminde yarım asrı aşkın süredir faaliyet gösteren Ditaş Doğan Yedek Parça İmalat ve Teknik A.Ş., Doğan Holding bünyesinden ayrılıyor. 1972 yılında kurulan ve yılda 7 milyondan fazla parça üreten şirketin çoğunluk hisseleri BDY Group İnşaat A.Ş.’ye devredilecek.
Ditaş, rotbaşı, rotil, rotkolu, salıncak kolu, çeki kolu, stabilizatör kolu ve V çeki kolu gibi araç parçaları üretiminin yanı sıra son dönemde sac parça, kalıp, dövme ve boru üretimi gibi alanlarda da kapasitesini artırmıştı. Şirket, yalnızca Türkiye’de değil, global otomotiv sanayisine de ürün tedarik ediyor.
34 yıllık ortaklık sona eriyor
1990 yılından bu yana Doğan Grubu çatısı altında faaliyet gösteren Ditaş’ın yüzde 68,24’lük hissesi devrediliyor. Devir işleminin tamamlanabilmesi için Rekabet Kurulu’nun onayı bekleniyor. Onay sonrası hisseler BDY Group’a geçecek.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Doğan Holding CEO’su Çağlar Göğüş, portföylerini sadeleştirme ve ana sektörlerde derinleşme hedeflerine vurgu yaptı. Göğüş, “BDY Group’un Ditaş’a ilgisi doğrultusunda, bu alanda daha fazla büyüyebileceğine inandığımız şirketin hisselerini devretme kararı aldık” dedi.
“Ditaş’ın güçlü temelleri büyümeyi sürdürecek”
Ditaş’ın Türkiye için stratejik bir şirket olduğunu belirten Göğüş, şu ifadeleri kullandı:
“50 yılı aşkın süredir varlığını sürdüren Ditaş, ticari araçların rot ihtiyacının yüzde 80’ini, binek araçlarınsa yüzde 15’ini karşılıyor. Ar-Ge yatırımları, test merkezi ve esnek üretim yapısıyla hem yerli hem yabancı üreticilere çözüm sunuyor. BDY Group’un sektöre özel odaklı yaklaşımıyla Ditaş’ın daha da güçleneceğine inanıyoruz.”
Borsada sert düşüş
Hisse devri haberinin ardından Ditaş Doğan hisselerinde sert bir düşüş yaşandı. Güne 27,66 TL’den başlayan hisseler, yüzde 10’luk gerilemeyle 23,04 TL seviyelerine kadar düştü.