Air India kazası 475 milyon dolarlık sigorta talebi yaratabilir
Hindistan’da yaşanan ve 241 kişinin hayatını kaybettiği Air India kazası, ülke tarihinin en büyük havacılık sigortası taleplerinden birine yol açabilir. Sigorta yükümlülüğünün toplamda yaklaşık 475 milyon dolar düzeyinde olacağı öngörülüyor. Bu tutarın, Hindistan havacılık sektörünün 2023 yılı boyunca ödediği yıllık sigorta priminin üç katından fazla olduğuna dikkat çekiliyor.
Air India’ya teminat sağlayan şirketlerden biri olan General Insurance Corporation of India’nın (GIC Re) Başkanı ve Genel Müdürü Ramaswamy Narayanan, gövde ve motor için yaklaşık 125 milyon dolar, yolcuların ve diğer hayatını kaybedenlerin yakınlarına yapılacak tazminatlar içinse yaklaşık 350 milyon dolarlık sorumluluk talebi beklediklerini açıkladı.
Kaza, uçağın Perşembe günü Hindistan’ın batısındaki Ahmedabad kentinde, yoğun yerleşim bulunan bir bölgeye düşmesiyle meydana gelmişti. Bu olay, yalnızca yerel sigorta piyasasını değil, aynı zamanda küresel havacılık sigortası ve reasürans pazarını da etkileyecek gibi görünüyor. Uzmanlara göre, kazanın ardından Hindistan’daki hava yolları için sigorta primleri ya hemen ya da poliçe yenilemeleri sırasında yükselecek.
Kazaya ilişkin sigorta ödemeleriyle ilgili rakamların daha da artabileceği ifade ediliyor. Hayatını kaybedenler arasında yabancı uyrukluların da bulunduğu belirtilirken, bu kişilere yönelik tazminat taleplerinin kendi ülkelerindeki yasal düzenlemelere göre hesaplanacağı kaydediliyor. Adının açıklanmasını istemeyen kaynaklara göre, bu durum toplam mali yükü yukarı çekebilir.
Air India’dan konuyla ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı.
Narayanan, sigorta şirketlerinin önce gövde tazminatını, ardından da sorumluluk taleplerini karşılayacağını belirtti. “Sorumluluk taleplerinin çözülmesi zaman alacak” değerlendirmesini yaptı.
GlobalData verilerine göre, söz konusu sigorta firmalarının toplam prim üretimi içinde havacılık sigortalarının payı yalnızca yüzde 1 civarında. Ayrıca, bu primlerin büyük bir kısmı uluslararası reasürans şirketlerine devredildi. Bu nedenle, doğrudan yerli sigortacılara düşen yük sınırlı kalabilir.
GlobalData’nın kıdemli sigorta analistlerinden Swarup Kumar Sahoor, pazartesi günü yayımladığı değerlendirmede, “Bu kazanın mali yükü büyük oranda küresel reasürörlerin üzerine binecek. Bu da havacılık reasürans ve sigorta pazarında ciddi bir sıkılaşmaya yol açacaktır” ifadelerini kullandı.
"Para - Yatırım" Kategorisinden Daha Fazla İçerik
Yazarlar
Çok Okunanlar
-
-
forbes.com.tr
Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)
-
-
-
forbes.com.tr
En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?