;
Arama

Güzellik markaları alfa kuşağı için pazarlama stratejilerini değiştiriyor

Alfa kuşağı, özellikle güzellik sektöründe pazarlama dinamiklerini kökten değiştiriyor. Bu yeni kuşak klasik reklamlar yerine markalarla etkileşim kurabilmek istiyorlar.

02 Kasım 2025, 09:00 Güncelleme: 02 Kasım 2025, 11:43

Güzellik markaları, bir sonraki tüketici kuşağına ulaşmak için sürekli olarak kendilerini yeniliyor. Z kuşağından sonra gelen alfa kuşağı büyümeye başladıkça, markalar da genç müşterilere hitap edebilmek için stratejilerini uyarlıyor. Alfa kuşağı, tamamen akıllı telefonlar ve küresel bağlantı çağında büyüyen, şimdiye kadarki en teknolojik kuşak. Bu nedenle sosyal medyada son derece aktifler ve ürünleri keşfetme ve öğrenme konusunda temel platform olarak sosyal medyayı kullanıyorlar. Açık açık pazarlanmaktan hoşlanmıyorlar; bunun yerine, samimi bağlantılar ve kişisel değerleriyle örtüşen marka değerleri arıyorlar. Forbes için güzellik ve moda konulu yazılar yazan Sarah Boyd'a göre onlara etkili bir şekilde ulaşmak için markaların yeni bir yaklaşım benimsemesi gerekiyor.

Alfa kuşağına hitap etmek için güzellik sektörünün pazarlama stratejilerini nasıl değiştirdiğini öğrenmek için Boyd, Tree Hut, Sincerely Yours ve fwee markalarının temsilcileriyle konuştu. İşte değişen güzellik dünyası ve alfa kuşağının ürünlerle nasıl etkileşime geçtiği hakkındaki görüşleri:

Alfa kuşağı için pazarlama, geleneksel stratejilerden nasıl ayrılıyor?

Z kuşağı ve alfa kuşağına pazarlama, daha yaşlı demografik gruplara pazarlamadan ne açıdan farklı? Naterra’nın (vücut bakım markası Tree Hut’un ana şirketi) CMO’su Luis Garcia şöyle açıklıyor: Gözlemlediğimiz en büyük fark, genç kuşakların yalnızca pazarlamayı tüketmekle kalmaması, aynı zamanda ona katılmayı beklemeleri. Daha yaşlı grupla hala kusursuz hazırlanmış kampanyalara ve geleneksel marka anlatılarına iyi yanıt verebilir ancak genç tüketiciler hikayeyi şekillendirebildikleri, anında geri bildirim verebildikleri ve markanın kimliklerini ve değerlerini yansıttığını hissedebildikleri çift yönlü bir ilişki istiyor.

Sürece dahil olmak istiyorlar

Daha yaşlı tüketicilerin aksine alfa kuşağı, markaları trendleri belirleyen otoriteler olarak değil, müşterinin geri bildirimlerinin marka kimliğini şekillendirmede eşit derecede önemli olduğu topluluklar olarak görüyor. Alfa kuşağına odaklanan yeni cilt bakım markası Sincerely Yours’un Kurucu Ortağı ve CEO’su Julia Straus da gençlerin markaların süreçlerine dahil olma isteğine katılıyor: Genç tüketiciler sürecin bir parçası olmak, kamera arkasını görmek ve markanın ruhunu belirleyen Salish gibi biriyle bağ kurmak istiyor.

Alfa kuşağına nerede pazarlama yapılmalı?

Koreli güzellik markası fwee’nin ABD pazarlama ekibinden Heeyeon Kang, "Kuşkusuz TikTok" diyor: “Kısa formatı sayesinde, günümüzün hızlı tempolu kitleleri için keşif, etkileşim ve alışveriş için mükemmel bir alan. Özellikle de TikTok Shop’un anında satın almayı hiç olmadığı kadar kolaylaştırmasıyla.

Straus da aynı fikirde olduğunu belirterek, “Genç kitlemiz zamanlarının çoğunu TikTok’ta geçiriyor; yeni markaları orada keşfediyor, arkadaşlarıyla paylaşıyor ve içeriğin samimi ve eğlenceli olmasını bekliyorlar" dedi. Ancak bu markaların hesaplarında tipik reklamlar veya aşırı markalaşmış içerikler görmeyi beklemeyin. Garcia, “Kamera arkası görüntüler, mizah, etkileşimli anketler ve kullanıcı üretimi içerikler, genç demografilerde çok daha fazla etkileşim sağlıyor” diyerek, yalnızca son ürünleri değil, markanın sürecini ve karar alma aşamalarını göstermenin önemini vurguluyor.

Alfa kuşağı hangi ne tip ürünlere yöneliyor?

Tree Hut’tan Garcia’ya göre nostalji ve retro pazarlama alfa kuşağında oldukça etkili. Gracia, “Yakın zamanda bir TikTok’ta kablolu telefonların yeniden tanıtıldığını gördüm” diyor. Analog bir dünyayı hiç yaşamamış olsalar da teknolojiyle çevrili büyüdükleri için geçmişin teknolojisi ve pop kültürüne karşı merak duyuyorlar. Ayrıca Garcia'ya göre bu kuşak, eğlence ve oyunla kesişen ürünlere ilgi gösteriyor; eğlenceli, etkileşimli ve paylaşılabilir her şey hemen dikkatlerini çekiyor.


Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Nilgün Balcı Çavdar, Erkan Kızılocak, Cem Cemal Pekin, Nuray Tarhan

    En zengin 100 Türk


  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


Sayfa Sonu

Yüklenecek başka sayfa yok