;
Arama

Perakende sektörünün 2025’te yüzde 40 büyümesi öngörülüyor

Bain&Company Türkiye analizine göre, Türkiye perakende sektörü 2025'te mağaza genişlemeleri ve enflasyonun etkisiyle nominal olarak yüzde 35-40 büyüme kaydedecek. Bu büyüme ile pazarın 13 trilyon TL'yi aşması öngörülüyor.

13 Şubat 2025, 10:46 Güncelleme: 13 Şubat 2025, 10:49

Bain & Company Türkiye, "Türkiye 2025 Perakende Görünümü" başlıklı analizinde, 2025'te perakende sektöründe başarılı olmak isteyen şirketler için beş stratejik önceliği vurguladı. Enflasyonun düşüş eğiliminde olduğu bu dönemde, tüketici harcamalarının yeniden dengelendiği ve kârlılığı artırmak için yenilikçi stratejilere ihtiyaç duyulduğu belirtildi.

Veri stratejisi ve kârlılık ilişkisi

Güçlü veri stratejilerine sahip perakendecilerin rakiplerini geride bıraktığı ve son üç yılda iki kat daha fazla gelir, dört kat daha fazla kârlılık elde ettiği vurgulandı. Değişen müşteri davranışları ve ekonomik dalgalanmalarla mücadele eden sektörün yenilikçi yaklaşımlarla büyümesini sürdürebileceği belirtildi.

E-ticaret yüzde 50 büyüyecek

Bain & Company Türkiye, mağaza satışlarının yüzde 35 büyümesinin yanı sıra e-ticaret kanalında yüzde 50'lik bir artış bekliyor. Şirketler, bu değişime ayak uydurarak rekabette öne geçmeye çalışacak.

Gıda sektöründe tedarik zinciri sorunları

Gıda sektöründe arz talep dengesizliğine dikkat çekilen analizde, küçük üreticilerden oluşan tedarikçi ağının verimsiz olduğu ve maliyet kontrolünde zorluklar yaşandığı ifade edildi. Büyük tedarikçilerin eksikliği nedeniyle fiyat artışları yaşanırken, bazı perakendecilerin dikey entegrasyona yönelerek bu sorunları aşmaya çalıştığı aktarıldı.

Başarı için 5 stratejik öncelik

Bain & Company Türkiye'ye göre, 2025 yılında perakende sektöründe başarıya ulaşmak isteyen şirketlerin odaklanması gereken beş temel stratejik öncelik şöyle sıralandı:

Değer önerisinin yeniden tanımlanması: Müşteri değer algısını hedefleyerek rekabette avantaj sağlamak.

Sadakatin yeniden şekillendirilmesi: Duygusal bağlar kurarak müşteri sadakatini artırmak.

Tedarik zincirinin modernizasyonu: Dikey entegrasyon ve dijital teknolojilerle operasyonel esnekliği artırmak.

Teknoloji ve yapay zeka ile verimlilik: Operasyonel süreçleri optimize ederek maliyetleri düşürmek.

Geleneksel perakendenin ötesinde büyüme: Perakende medya ve pazaryerleri gibi yeni iş modellerine yatırım yapmak.

Gündem 2025: Perakende


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Avrupa'nın Trump'ın ticaret savaşına karşılık verme planlarında neler var?

    Avrupa'nın Trump'ın ticaret savaşına karşılık verme planlarında neler var?

  • Yabancı üreticilerinin satışları düşerken Porsche bile Çin'de kazanamıyor

     Yabancı üreticilerinin satışları düşerken Porsche bile Çin'de kazanamıyor

  • Reel sektör döviz açığı 5,5 yılın zirvesinde

    Reel sektör döviz açığı 5,5 yılın zirvesinde

  • TCMB Başkanı Karahan: Dezenflasyon devam ediyor ancak riskler canlı

    TCMB Başkanı Karahan: Dezenflasyon devam ediyor ancak riskler canlı

  • Çin, ABD ile müzakereleri yalanladı

    Çin, ABD ile müzakereleri yalanladı

  • İndirimli market, yüksek servet: Mustafa Latif Topbaş'ın BİM formülü

    İndirimli market, yüksek servet: Mustafa Latif Topbaş'ın BİM formülü

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)


  • forbes.com.tr

    En zengin Türklerin sıralaması nasıl değişti?


  • Nilgün Balcı Çavdar, Cem Cemal Pekin, Erkan Kızılocak

    Dolar milyarderi Türkler


  • Türk Milyarderler