;
Arama
Cem Yılmaz’ın açtığı kulvardan gelen bir dizi başarılı oyuncuyla stand-up ekonomisinin biletli satış büyüklüğü 1 milyar TL civarında. Sosyal medya, dijital platformlar, sponsorluk ve reklamlarla pasta giderek büyürken sektör yeni zenginler yaratıyor.

08 Ekim 2024, 11:18

Bu yıl şubatın yedisinde, akşamın ilerleyen saatlerinde İstanbul’un Anadolu yakasından birinci köprüyü kullanarak Avrupa yakasına geçmeye çalışanlar anormal bir trafikle karşılaşmıştı. Trafiğin sebebini Levent çıkışını kullanıp Zorlu Center önünden geçerken anlayacaklardı. O gece komedyen Cem Yılmaz’ın“CMXXIV” adını verdiği yeni stand-up gösterisinin galası vardı. 2 bin 300 kişilik PSM sahnesini tıklım tıklım dolduranlar Cem Yılmaz’ı izlemek için bir ay önce satışa çıkan ve fiyatları 495 TL’den başlayıp 4 bin 400 TL’ye kadar çıkan biletleri adeta saniyeler içinde kapışmıştı. Yılmaz, 2024 sonuna kadar Türkiye’de ve Avrupa’da 100’e yakın gösteri yapacak ve muhtemelen gittiği tüm kentlerde, sahneye çıktığı mekanların etrafında trafiği tıkamaya devam edecek.

Türkiye’nin en çok vergi ödeyen isimlerinden olan Yılmaz, ‘stand-up’ın Türkiye’de fark edilmesine yol açan isim. Onun yanına Yılmaz Erdoğan ve Ata Demirer’i de eklemek lazım. Beşiktaş Kültür Merkezi’nin (BKM) mutfağında buluşan ve “BKM Mutfak” adıyla kurulan komedi kulübünün yaratıcısı Erdoğan’ın açtığı okuldan yetişen ve yolu buraya düşen yüzlerce genç komedyen, bugün İstanbul’un yanı sıra Anadolu’nun komedi kulüplerini, salonlarını ve açık hava tiyatrolarını dolduruyor. Hasan Can Kaya, Deniz Göktaş, Ali Çongur, Utku Ergin, Yasemin Sakallıoğlu, Doğu Demirkol, Okan Çabalar, Tahsin Hasoğlu, Pınar Fidan, Seda Yüz gibi genç komedyenler, yeni bir sektör ve büyüyen bir stand-up ekonomisi inşa ediyor. 

MİLYAR TL ÇITASI ÇOKTAN AŞILDI 

Türkiye’deki online bilet platformları üzerinden ayda yaklaşık 60 bin kadar stand-up ve komedi gösterisi bileti satılıyor. Biletlerin ortalama 500 liraya satıldığı düşünülürse basit bir hesapla stand-up gösterileri yılda yaklaşık 500 milyon TL’ye varan bir ekonomi yaratıyor. Miktar büyük olmasa da yeni büyüyen bir sektör için umut verici olduğu söylenebilir. Ayrıca bu rakam sadece bilet platformları üzerinden yapılan satışlarla sınırlı. 

Reklam ve sponsorluk anlaşmaları ve özel şirketlere yapılan gösteriler gibi diğer gelirlerle birlikte rakam katlanıyor. Dijital platformlardaki dizi ve komedi gösterileri de bu ciroya dahil değil. Asıl para Exxen, Gain ve Blutv gibi dijital platformlardaki gösterilerden geliyor. Netflix ve Amazon Prime gibi uluslararası platformlar ise ünlü komedyenleri kendi mecralarına çekebilmek için sıkı pazarlıklar yürütüyor.

Yazının tamamı Forbes Türkiye Ekim sayısında...


"Haberler" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • TÜSİAD: Sağlıklı yaşlanmıyoruz

    Cem Cemal Pekin
    TÜSİAD: Sağlıklı yaşlanmıyoruz

  • Hyundai’nin ABD’deki en büyük fabrikası işçi bulamıyor

    Hyundai’nin ABD’deki en büyük fabrikası işçi bulamıyor

  • Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın alarak mobilya sektörüne girdi

    Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın alarak mobilya sektörüne girdi

  • Türkiye günlerdir alevlerle boğuşuyor

    Türkiye günlerdir alevlerle boğuşuyor

  • Trump-Musk savaşı kızışıyor: Tesla'nın milyarlarca doları tehlikede

    Trump-Musk savaşı kızışıyor: Tesla'nın milyarlarca doları tehlikede

  • Orman yangınları küresel risk ligine yükseldi: Allianz’ın 2025 raporundan çarpıcı uyarılar

    Orman yangınları küresel risk ligine yükseldi: Allianz’ın 2025 raporundan çarpıcı uyarılar

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • Dünyanın en zengin 10 kişisi (Kasım 2024)