;
Arama

Türkiye’de Z kuşağının yüzde 88’i girişimci olmak istiyor

Mastercard, 2025 Dünya Kadınlar Günü’ne özel olarak, kadınların girişimciliğe bakışını nesillere göre inceleyen bir araştırma gerçekleştirdi. 41 ülkede 42 binden fazla kişiyle yapılan çalışmaya göre, özellikle genç kadınlar girişimciliğe büyük ilgi gösteriyor. Türkiye’de kadınların yüzde 60’ı kendini girişimci olarak tanımlarken Z kuşağı kadınları arasında bu oran yüzde 88’e kadar çıkıyor.

05 Mart 2025, 14:02

Araştırma, girişimci kadınların en büyük motivasyon kaynaklarının finansal bağımsızlık hayallerini gerçekleştirme isteği ve iş-yaşam dengesini sağlamak olduğunu ortaya koyuyor. Türkiye’de kadınların yüzde 62’si girişimciliğe adım atmak istemelerinin temel sebebini hayallerini gerçekleştirmek olarak belirtirken yüzde 46’sı daha iyi bir iş-yaşam dengesi, yüzde 40’ı ise esnek çalışma saatleri için girişimciliği tercih ettiğini söylüyor.

En büyük engel finansmana erişim

Kadın girişimcilerin en büyük zorluklarından biri finansman eksikliği. Türkiye’de kadınların yüzde 40’ı finansal kaynaklara ulaşımın en büyük engel olduğunu söylerken yüzde 39’u fon eksikliğinden, yüzde 28’i ise deneyim eksikliğinden yakınıyor. Kadın girişimciler, iş kurma sürecinde daha fazla finansman seçeneğine temel iş becerileri eğitimine ve teknolojik yetkinliklere ihtiyaç duyuyor.

Mastercard Doğu Avrupa Bölge Başkanı Yasemin Bedir

Teknoloji ve yapay zeka kadın girişimciler için kritik bir araç

Kadın girişimciler işlerini büyütmek için teknoloji ve yapay zekadan yoğun şekilde yararlanıyor. Türkiye’de kadınların yüzde 42’si veri analizi ve kodlama gibi teknik konularda destek ararken yüzde 40’ı yapay zeka araçlarını kullanmanın önemli bir yetkinlik olduğunu düşünüyor. Erkeklerle kıyaslandığında, kadınların yapay zekayı daha sık kullandığı ve karar alma süreçlerinde daha fazla başvurduğu görülüyor.

Türkiye, EEMEA bölgesinin üzerinde bir kadın girişimcilik oranına sahip

Araştırmaya göre, Türkiye’de kadın girişimcilerin oranı yüzde 60 ile EEMEA (Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) ortalamasının (yüzde 51) oldukça üzerinde. Kadınlar, en çok yiyecek-içecek, kozmetik ve iş hizmetleri sektörlerinde girişim yapmak isterken, erkekler teknoloji alanında daha fazla yatırım yapmayı hedefliyor.

Mastercard Doğu Avrupa Bölge Başkanı Yasemin Bedir, Türkiye’nin bölgedeki en yüksek girişimcilik potansiyeline sahip ülkelerden biri olduğunu vurgulayarak Mastercard’ın kadın girişimcileri desteklemeye devam edeceğini belirtti. Küresel ölçekte 50 milyondan fazla küçük işletmeye destek sunan şirket, STEM alanında genç kadınları teşvik eden Girls4Tech programı ile de 7 milyon kadına eğitim verdi.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • Deutsche Bank altın ve gümüş tahminlerini yükseltti

    Deutsche Bank altın ve gümüş tahminlerini yükseltti

  • Yenilenen Akbank kuleleri okul eşyasına dönüştü

    Esin Çetinel
    Yenilenen Akbank kuleleri okul eşyasına dönüştü

  • İlaç şirketlerinden ABD'ye 350 milyar dolarlık yatırım sözü

    İlaç şirketlerinden ABD'ye 350 milyar dolarlık yatırım sözü

  • Özel sektörün yurt dışı kredi borcu temmuzda arttı

    Özel sektörün yurt dışı kredi borcu temmuzda arttı

  • İzmir için bir vizyon: Türkiye’nin geleceğe açılan kapısı

    Mehmet Öğütçü
    İzmir için bir vizyon: Türkiye’nin geleceğe açılan kapısı

  • TikTok'un ABD operasyonlarının satışı şekilleniyor

    TikTok'un ABD operasyonlarının satışı şekilleniyor

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler