;
Arama

Türkiye’de Z kuşağının yüzde 88’i girişimci olmak istiyor

Mastercard, 2025 Dünya Kadınlar Günü’ne özel olarak, kadınların girişimciliğe bakışını nesillere göre inceleyen bir araştırma gerçekleştirdi. 41 ülkede 42 binden fazla kişiyle yapılan çalışmaya göre, özellikle genç kadınlar girişimciliğe büyük ilgi gösteriyor. Türkiye’de kadınların yüzde 60’ı kendini girişimci olarak tanımlarken Z kuşağı kadınları arasında bu oran yüzde 88’e kadar çıkıyor.

05 Mart 2025, 14:02

Araştırma, girişimci kadınların en büyük motivasyon kaynaklarının finansal bağımsızlık hayallerini gerçekleştirme isteği ve iş-yaşam dengesini sağlamak olduğunu ortaya koyuyor. Türkiye’de kadınların yüzde 62’si girişimciliğe adım atmak istemelerinin temel sebebini hayallerini gerçekleştirmek olarak belirtirken yüzde 46’sı daha iyi bir iş-yaşam dengesi, yüzde 40’ı ise esnek çalışma saatleri için girişimciliği tercih ettiğini söylüyor.

En büyük engel finansmana erişim

Kadın girişimcilerin en büyük zorluklarından biri finansman eksikliği. Türkiye’de kadınların yüzde 40’ı finansal kaynaklara ulaşımın en büyük engel olduğunu söylerken yüzde 39’u fon eksikliğinden, yüzde 28’i ise deneyim eksikliğinden yakınıyor. Kadın girişimciler, iş kurma sürecinde daha fazla finansman seçeneğine temel iş becerileri eğitimine ve teknolojik yetkinliklere ihtiyaç duyuyor.

Mastercard Doğu Avrupa Bölge Başkanı Yasemin Bedir

Teknoloji ve yapay zeka kadın girişimciler için kritik bir araç

Kadın girişimciler işlerini büyütmek için teknoloji ve yapay zekadan yoğun şekilde yararlanıyor. Türkiye’de kadınların yüzde 42’si veri analizi ve kodlama gibi teknik konularda destek ararken yüzde 40’ı yapay zeka araçlarını kullanmanın önemli bir yetkinlik olduğunu düşünüyor. Erkeklerle kıyaslandığında, kadınların yapay zekayı daha sık kullandığı ve karar alma süreçlerinde daha fazla başvurduğu görülüyor.

Türkiye, EEMEA bölgesinin üzerinde bir kadın girişimcilik oranına sahip

Araştırmaya göre, Türkiye’de kadın girişimcilerin oranı yüzde 60 ile EEMEA (Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) ortalamasının (yüzde 51) oldukça üzerinde. Kadınlar, en çok yiyecek-içecek, kozmetik ve iş hizmetleri sektörlerinde girişim yapmak isterken, erkekler teknoloji alanında daha fazla yatırım yapmayı hedefliyor.

Mastercard Doğu Avrupa Bölge Başkanı Yasemin Bedir, Türkiye’nin bölgedeki en yüksek girişimcilik potansiyeline sahip ülkelerden biri olduğunu vurgulayarak Mastercard’ın kadın girişimcileri desteklemeye devam edeceğini belirtti. Küresel ölçekte 50 milyondan fazla küçük işletmeye destek sunan şirket, STEM alanında genç kadınları teşvik eden Girls4Tech programı ile de 7 milyon kadına eğitim verdi.


"Ekonomi" Kategorisinden Daha Fazla İçerik

  • ŞOK Marketler yılın ilk yarısında reel olarak yüzde 4,1 büyüdü

    ŞOK Marketler yılın ilk yarısında reel olarak yüzde 4,1 büyüdü

  • KKM bakiyelerindeki düşüş devam ediyor

    KKM bakiyelerindeki düşüş devam ediyor

  • Merkez Bankası rezervleri rekor kırdı

    Merkez Bankası rezervleri rekor kırdı

  • BtcTurk’te şüpheli işlem alarmı

    BtcTurk’te şüpheli işlem alarmı

  • Koç Üniversitesi araştırması: Hanehalkı enflasyon beklentisi düşüşünü sürdürüyor

    Koç Üniversitesi araştırması: Hanehalkı enflasyon beklentisi düşüşünü sürdürüyor

  • Bankacılık sektöründe mevduat yeniden yükselişte

    Bankacılık sektöründe mevduat yeniden yükselişte

Yazarlar

Çok Okunanlar

  • Vantilatörle uyumanın etkileri: Bilim ne diyor?


  • En zengin 100 Türk


  • forbes.com.tr

    Dünyanın en zengin 10 insanı (Ocak 2025)


  • Dolar milyarderi Türkler


  • 2025 Forbes 39. Dünya Milyarderler Listesi